LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
2014-06-13,22:08,
Inlägg: #2141
RE: Symptom utav att sluta runka!
Yeah hjärnan är ju fucked av hur porrskadad man blivit efter 10+ år av nötande framför datorskärmen
2014-06-13,22:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-13,22:24 av {2} ångest101.)
Inlägg: #2142
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,21:31)Evilvalle Skrev: Enbart under sex, aldrig själv.

Det tog några veckor för mig, 1-1.5 månad började jag märka effekt, en sak jag minns är hur musik helt plötsligt började låta så mycket bättre.

Sjukt bra jobbat man, musik? Helvete vad saker ni har upplevt på detta. Rösen förändras verkar coolt också

(2014-06-13,22:08)Cogo Skrev: Yeah hjärnan är ju fucked av hur porrskadad man blivit efter 10+ år av nötande framför datorskärmen

Ja, har i säkert 10 år runkat var och varannan dag och kollat på porr flera gånger i veckan :/
2014-06-13,22:40,
Inlägg: #2143
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,22:23)ångest101 Skrev: Sjukt bra jobbat man, musik? Helvete vad saker ni har upplevt på detta. Rösen förändras verkar coolt också

Huvuteorin är ju att porr i längden skadar dina dopamin receptorer, MAO får du mindre effekt av dopamin - dvs lägre självförtroende, livet känns mer meningslöst, mindre motivation, sämre libido än du skulle haft annars, mindre "drivkraft", inget sug att lyckas etc, själva livet känns gråare än vad det skulle varit annars.

Har även visat sig att alfa-apor har starkare dopamin-receptorer än beta-apor.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-06-13,22:42,
Inlägg: #2144
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,22:40)Evilvalle Skrev: Huvuteorin är ju att porr i längden skadar dina dopamin receptorer, MAO får du mindre effekt av dopamin - dvs lägre självförtroende, livet känns mer meningslöst, mindre motivation, sämre libido än du skulle haft annars, mindre "drivkraft", inget sug att lyckas etc, själva livet känns gråare än vad det skulle varit annars.

Har även visat sig att alfa-apor har starkare dopamin-receptorer än beta-apor.

Hoppas på att ännu en övertygelse ska få mig att klara iaf 1 jävla vecka så man har något att utvärdera med
2014-06-13,22:43,
Inlägg: #2145
RE: Symptom utav att sluta runka!
1 vecka kommer troligtvis inte ge någon effekt öht, möjligtvis att du känner lite mer energi. Det tar lång tid för dopaminreceptorer att läka, 1 vecka är långt ifrån tillräckligt.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-06-13,23:36,
Inlägg: #2146
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,22:43)Evilvalle Skrev: 1 vecka kommer troligtvis inte ge någon effekt öht, möjligtvis att du känner lite mer energi. Det tar lång tid för dopaminreceptorer att läka, 1 vecka är långt ifrån tillräckligt.


Ok, men det känns som att största sakerna man kan fixa är

1. No-needy, typ bygga ett liv så att man "inte bryr sig" om man får dissen för man har så mycket roligt att göra. Upptagen man med eget liv

2. no fap

Sant?
2014-06-13,23:41,
Inlägg: #2147
RE: Symptom utav att sluta runka!
Ja men 1 är en långsiktig process och inget som sker över en natt, du kan sannerligen bli grym med flickor utan att "ha ett upptaget liv" - Jag låg med ett tresiffrigt antal under tiden mitt liv i stort sett enbart bestod av att gå ut och gejma + träna, thats about it.

Vad du behöver är en plan of action som du går efter oavsett vad dina känslor för tillfället säger.

Att nofap är bland de "största sakerna" att fixa vet jag inte, dock kommer det utan tvekan i många fall att bidra med en gnista/motivation/drivkraft som ökar chanserna avsevärt för att man ska "lyckas" med vad man nu vill åstadkomma.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-06-13,23:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-14,00:01 av {2} ångest101.)
Inlägg: #2148
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,23:41)Evilvalle Skrev: Ja men 1 är en långsiktig process och inget som sker över en natt, du kan sannerligen bli grym med flickor utan att "ha ett upptaget liv" - Jag låg med ett tresiffrigt antal under tiden mitt liv i stort sett enbart bestod av att gå ut och gejma + träna, thats about it.

Vad du behöver är en plan of action som du går efter oavsett vad dina känslor för tillfället säger.

Att nofap är bland de "största sakerna" att fixa vet jag inte, dock kommer det utan tvekan i många fall att bidra med en gnista/motivation/drivkraft som ökar chanserna avsevärt för att man ska "lyckas" med vad man nu vill åstadkomma.

+ träna, alltså träna på game eller bygga upp en bra kropp? Antar det förstaTongue
2014-06-14,00:11,
Inlägg: #2149
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,23:53)ångest101 Skrev: + träna, alltså träna på game eller bygga upp en bra kropp? Antar det förstaTongue

styrketräning
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-06-14,10:14,
Inlägg: #2150
RE: Symptom utav att sluta runka!
Ok! Märke du stor skillnad på tjejerna när du kom i form?
Vikt längd bf ca?
2014-06-14,11:19,
Inlägg: #2151
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,22:40)Evilvalle Skrev: Huvuteorin är ju att porr i längden skadar dina dopamin receptorer, MAO får du mindre effekt av dopamin - dvs lägre självförtroende, livet känns mer meningslöst, mindre motivation, sämre libido än du skulle haft annars, mindre "drivkraft", inget sug att lyckas etc, själva livet känns gråare än vad det skulle varit annars.

Har även visat sig att alfa-apor har starkare dopamin-receptorer än beta-apor.

Evilvalle, vad anser du om att kraftigt minska internet surfande också då det skadar dopamin receptorer? Då borde man få ännu starkare effekt än att bara sluta med runk och porr.
2014-06-14,12:10,
Inlägg: #2152
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-14,10:14)ångest101 Skrev: Ok! Märke du stor skillnad på tjejerna när du kom i form?
Vikt längd bf ca?

Är ingen stor kille själv, men som natty är det rätt svårt o se stor ut men samtidigt vara rippad så under ~12% BF känns onödigt att gå, om man vill att det ska vara optimalt för brudarna. Har för mig att Valle skrivit att när han låg på runt 15% så kom brudarna ofta fram o ville känna på armarna, de ser bara stora armar, men verkar inte kunna skilja på fett/muskler Big Grin

(2014-06-14,11:19)tay Skrev: Evilvalle, vad anser du om att kraftigt minska internet surfande också då det skadar dopamin receptorer? Då borde man få ännu starkare effekt än att bara sluta med runk och porr.

Heter inte Evilvalle, men ja du lär må mycket bättre om du var ute och gjorde saker istället för att sitta o glo på CL/youtube. Men o andra sidan, svårt o hålla sig sysselsatt med annat HELA tiden, jag skulle inte klara det iaf.
2014-06-14,12:19,
Inlägg: #2153
RE: Symptom utav att sluta runka!
En stor hydda är viktigare än sexpack, så en fettprocent på 15% istället för 8% (med lika mycket muskler) tror jag ger bättre respons (min erfarenhet). För mycket fett är givetvis oattraktivt.
2014-06-14,12:53,
Inlägg: #2154
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-14,12:19)Cogo Skrev: En stor hydda är viktigare än sexpack, så en fettprocent på 15% istället för 8% (med lika mycket muskler) tror jag ger bättre respons (min erfarenhet). För mycket fett är givetvis oattraktivt.

Jag tror det fanns en studie som visade att låg fettprocent var viktigare än mycket muskler, länkade innan här
2014-06-14,12:55,
Inlägg: #2155
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-14,12:19)Cogo Skrev: En stor hydda är viktigare än sexpack, så en fettprocent på 15% istället för 8% (med lika mycket muskler) tror jag ger bättre respons (min erfarenhet). För mycket fett är givetvis oattraktivt.

Tycker folk med väldigt låg fettprocent ser ut som freaks dessutom. Nånstans runt 12 har varit optimalt utifrån bilder jag sett där folk påstås ha en viss fett %.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-06-14,13:13,
Inlägg: #2156
RE: Symptom utav att sluta runka!
Tror dom flesta tjejerna föredrar att man är bred och stor på ett rimligt bf typ 12-15% än sub 10% bf deffad som prat pitt liksom
2014-06-14,14:03,
Inlägg: #2157
RE: Symptom utav att sluta runka!
Stor skillnad på vad brudar säger att dom gillar och vad dom faktiskt gillar också. Många tjejer som säger att dom tycker sexpack är hett osv, men at the end of the day så är det nära på irrelevant. Det viktiga är dominans och större kroppshydda = mer dominans (till en viss gräns givetvis, speciellt när det kommer till fett). Så länge man ser frisk ut så tror jag det bara är positivt att ha 15% istället för 8%, allt annat lika... som sagt, min erfarenhet och vad jag läst från andra.
2014-06-14,14:15,
Inlägg: #2158
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-13,23:41)Evilvalle Skrev: Vad du behöver är en plan of action som du går efter oavsett vad dina känslor för tillfället säger.

Hur såg din plan of action ut generellt, vad det.t.ex att du skulle öppna x brudar.eller öva på något speciellt för att.förbättra dig från senaste gången, eller var det.något annat?
2014-06-14,14:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-14,14:48 av {2} ångest101.)
Inlägg: #2159
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-06-14,14:03)Cogo Skrev: Stor skillnad på vad brudar säger att dom gillar och vad dom faktiskt gillar också. Många tjejer som säger att dom tycker sexpack är hett osv, men at the end of the day så är det nära på irrelevant. Det viktiga är dominans och större kroppshydda = mer dominans (till en viss gräns givetvis, speciellt när det kommer till fett). Så länge man ser frisk ut så tror jag det bara är positivt att ha 15% istället för 8%, allt annat lika... som sagt, min erfarenhet och vad jag läst från andra.

Att man ser alpha och dominant ut som bred och stor. Ja det är nog attraktivt, när börjar det bli för fetto för att det ska vara äckligt tror ni? Svårt med bara %

http://cittadiniperbatman.files.wordpres...ly2011.jpg

Vad tror ni om den bilden, vilken går hem mest till tjejerna?

(2014-06-14,14:15)Dowgeni Skrev: Hur såg din plan of action ut generellt, vad det.t.ex att du skulle öppna x brudar.eller öva på något speciellt för att.förbättra dig från senaste gången, eller var det.något annat?

Vill också ha förslag på en plan
2014-06-14,15:01,
Inlägg: #2160
RE: Symptom utav att sluta runka!
Höger utan tvekan, för de flesta. Börjar se lite pluffsig ut i ansiktet dock.
Svårt att säga fettprocent, olika för olika killar var det sätter sig. Fett i ansiktet är oattraktivt. Kanske upp till 20% beroende på vem man är...


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Symptom av att duscha kallt Entreprenören 35 26,700 2015-06-21,21:56
Senaste inlägg:: Rednales

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 74 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}