LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bli långivare - ekonomihajar kolla hit!
|
2016-07-31,01:14,
|
|||
|
|||
RE: Bli långivare - ekonomihajar kolla hit!
Hakar på denna gamla tråd också då
Man behöver inte vara insatt när man investerar alltid, bara välj en aktie som ser bra ut (gör research) sätt in X kr och låt det växa. Har dem utdelning också så skadar ju inte det heller. Jag har kommit i kontakt med en snubbe som satte in 100 kr/månad åt sina barn i aktier (osäker på vilka), i 18 år blir det totalt 21 600kr. Idag är detta värt 300k. Håller han på detta i 20år till så kan hans barn gå i pension utan att oroa sig för pengarna, detta för att deras pappa la undan 100kr i månaden i aktier till dem. Så aktier är alltid bra, förutsatt du vill tjäna pengar på längre sikt annars finns det bättre alternativ. Fastigheter kan alltid vara bra att investera i, jag påstår att det är något av det säkraste som finns. Det växer inte direkt och det finns alltid behov för folk att bo. Är du inte intresserad av att sköta om fastigheterna kan du bli partner med någon som behöver pengar för att komma igång, men då gäller det ju att personen faktiskt har någon aning om vad den håller på med så du inte tappar allting. Jag själv har öppnat ögonen väldigt mycket för fastigheter och planerar att köpa ett par fastigheter det kommande året. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}