LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ledarskap
2017-01-03,22:42,
Inlägg: #7
RE: Ledarskap
(2017-01-03,18:44)AplAy Skrev: Bättre svar!
Vad har du under din personliga utvecklingsresa förändrat i ditt beteende, specifikt talat, som har gjort att du har så nu? Vad har ditt tidigare beteende varit, specifikt talat, som gjort att du INTE har kunnat " ringa när jag vill och få ligg inom 1h"?

Det får många att gnugga sig om huvudet att du tycks ha framgången många vill ha, men samtidigt sakna förmågan att uttrycka det mer specifikt i vad du har gjort, förändrat, och slutat gjort, specifikt talat. Antingen är en du en självgod mytoman eller bara världens sämsta lärare. Oavsett, så gynnar det ingen att du pratar mer vagt än specifikt. Å andra sidan så har du inte heller någon skyldighet att ge specifikt värde åt folk här.

Jag kmr däremot alltid att kritisera när folk snackar vagt och tycks prata copy&paste-aktigt för det luktar mer mentalrunkande keyboard-jockey än något annat. Det är också därför jag själv inte skrivit på länge och undviker att påstå att jag kan något om jag inte själv har praktiska exempel som kommer från verkliga livet att backa upp det själv med.

Bra svar.
Det är en jäkla massa grejer jag ändrat på, allt började egentligen 2011 med the game sen kollat 1000-tals timmar på material, mentorer, coacher, seminarium m.m. samt gått ut så ofta jag kunnat.

Dessa är mina journaler.

https://postimg.org/image/4pyfb8d29/
https://postimg.org/image/lkha6quix/

De har jag läst så gott som varje dag sedan jag började. Väldigt viktigt att du har sådana så du vet vad du ska jobba emot. Viktigt att blicka framåt och ibland bakåt och veta varför du började.

Men konkreta saker jag ändrat obs dessa är teknik-orienterade och situationslösningar så inget som löser de "djupa problemen". Saken är att man inte ska ha dessa i huvudet för jobbar man på ett bra "inner game" så kommer allt lösa sig av sig själv men här kommer iaf lite situationsgrejer som jag använder.

Bra grund:
- Kläder
- Fresyr
- Gym
- Kroppspråk
- Bra röst
- Le mycket
- Prata sakta
- Fräscht boende
- Social status via Facebook (inte lika viktigt längre) och Instagram, visa att du lever ett bra liv och trivs med dig själv. Tjejer älskar killar med hög social status
- Mentorer
- Coacher

Orden är bara 7% av kommunikationen.

Kommunikation med en tjej

Kommunikationen med henne skall vara direkt till hennes emotionella hjärna och inte hennes fasad.
Denna bild visar det bra, kommunicera med de röda pilarna inte de svarta.

https://postimg.org/image/oc467kbt3/

- Behandla henne lite som din lillasyster som du retade när du var liten
- Ha snäppet högre social status än henne hela tiden
- Låt tjejen luta sig mot dig, du ska "aldrig" luta dig in, detta skapar bra preselection för andra tjejer på krogen
- Led från A till B hela vägen från hej till sex
- Ta på henne på ett smidigt sätt för att få en bra brygga till kyss, sen ligg
- Var kaxig på ett humoristiskt sätt
- Gör olika tester för att se hur intresserad hon är, t.ex. när ni ska hålla hand, håll handen löst för att se om hon håller din hand hård, = OK¨
- Låt inga test från henne påverka dig
- Låt hon följa efter dig på krogen, inte du följa efter henne
- När saker börjar gå väl, gå över och få henne så bekväm du bara kan. Är hon inte bekväm, kommer hon inte följa dig hem.

Inne i krogen
- Uttryck att du har enormt kul och är bekväm i dig själv
- Kolla inte runt i lokalen
- Avslappnad
- Va kompisar med folket speciellt alla grabbar
- Fula tjejer, behandla som killar
- Bollkänsla för vad du skall göra
- Ingen desperatstämpel i pannen från att prata med varenda brud
- Notera killar som är grymma med brudar, vad har de på sig? Vad för kroppspråk har de? Vad säger de för saker?
-

Vad ska du säga när du möter en tjej? Var för öppning?

Svaret är här: https://www.youtube.com/watch?v=h4SyrLtN4Nc

Social intelligens
- Detta ger dig "bollkänslan" för vad du skall göra och när

Interna grejer
- Jobba bort din nervositet om du har något. Detta gör du genom att utsätta dig för obekväma saker så ofta du bara kan.
- Jobba bort din blyghet om du har någon, se ovan.
- Självkänsla, när du väl möter en brud som är intresserad av dig så ska du per automatik intala dig att du är värd henne och hon ska va glad för att träffa dig m.m. Detta gör du med t.ex övningar som skriva ner positiva egenskaper om dig själv dagligen.


Orkar inte skriva mer nu men lite på rak arm.


Meddelanden
Ledarskap - av SvaMp_ - 2016-12-27,19:06
RE: Ledarskap - av TonightIsTheNight - 2016-12-27,19:33
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,15:00
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,15:43
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,16:09
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,18:44
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,22:42
RE: Ledarskap - av ångest101 - 2017-01-04,00:42
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-04,15:44
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-04,16:13
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-04,21:46
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-05,10:26
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-05,14:02
RE: Ledarskap - av plague - 2017-01-05,19:49
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-02-19,11:53
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-02-20,07:31
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-03-23,20:45
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-03-31,02:58
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-11-20,22:35

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}