LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ledarskap
2017-01-04,21:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2017-01-04,21:47 av {2} tvbordet.)
Inlägg: #11
RE: Ledarskap


Vill inte få detta till nån "vem har rätt och vem har fel" allt som jag uttrycker är från mina perspektiv och det finns väl inget rätt eller fel. Allt funkar ju olika för oss alla! Tongue

Nedan text är från mina perspektiv och ingen universal sanning ristad i sten.

Jag har ingen bra How to där det är steg för steg och exakt VAD man skall göra i varje situation. Jag tror att jobbar man mot ett "how to" så kommer man längre ifrån det man söker, man söker då externt och svaren utanför sig själv, istället för att söka inåt i sig själv. Istället för att söka de rätta svaren bör man ställa sig själv de rätta frågorna. Hur uttrycker jag hög social status i X sitation? Ändra till: Hur integrerar jag mig själv till en självsäker person som vet vad han ska göra och omedvetet uttrycket hög social status?

Jag orkar inte få det till en argumentation men som du nämnde lite om marknadsföring och att ord har stor betydelse, förstår vad du menar och du har en poäng. Men så som jag ser det så är det utifrån känslorna vi fattar våra beslut. Kolla bara alla senaste Volvo-reklamerna, de säger inte ett skit om bilen. De enda de visar är Zlatan som pratar lite "strunt". Ändå säljs det så bra. Varför? jo för de generar en känsla hos personen. Samma sak med Håkan Hellström, varför tycker "alla" han är så bra, till och med älskar honom? Hans låtar handlar ju inte om nått? Jo för han genererar en känsla hos lyssnarna. På samma sätt behövs en känsla skapas i det motsatta könet, denna känsla är det som gör att hon dras till dig/inte dras till dig. Denna känsla kommer inte från tekniker i olika situationer. Den kommer från en helhetsbild av vem du är som person allt du gör spelar in och enskilda tekniker spelar inte ett skit roll. Allt i ditt liv skall integreras och optimeras. Precis som ett rep blir starkt av tusentals små trådar, så består hur skicklig du är med brudarna av 1000-tals grejer. Du behöver få brudar i att bli kära i dig på hur du lever ditt liv. Hon ska bli kär i dig av hur du är som person inte av vad du gör. Being not Doing.
Tjejer är inga logiska varelser och därför går det inte tänka logiskt i steg för steg vad man ska göra, och därför kan jag inte ge bra svar svart på vitt.
Det handlar om fundamentala grundprinciper i bakhuvudet och leva efter dessa, inga steg-för-steg metoder.

Skall försöka konkretisera så bra jag kan med högre social status, bättre kan jag inte.
Va otroligt bekväm i dig själv när du är med henne. Är hon självmedveten när hon är med dig är det ett mycket bra tecken på att du gör rätt.
Va "coolare" än henne
Småreta henne i lagom mängd, helst framför hennes kompisar
Dominant
Non-Needingness
Sök absolut inte bekräftelse från henne, hon ska söka bekräftelse från dig.
Ögonkontakt i lagom mängd, inte stirra. Har tjejen stora pupiller när hon kollar på dig är det ett mycket gott tecken.
Låt hon anpassa sitt kroppspråk efter dig, inte tvärtom
Kroppspråket skall utstråla non needingness från dig.

Det ironiska i slutändan är att ju mindre du gör, ju bättre blir det. Personer med hög social status gör lite i sociala sammanhang, personer med låg status gör mycket.


Sorry för Wall of text men tycker ändå det hänger ihop med tråden då en ledare och en kille som är framgångsrik med tjejer har mer eller mindre samma egenskaper. Så länge det inte är en ledare i WoW-gänget Big Grin

Folk som är ledare/chefer m.m har i stor utsträckning det lätt med brudarna, varför pratar alla om att det är så viktigt att va en Alfahane annars?
Cool


Meddelanden
Ledarskap - av SvaMp_ - 2016-12-27,19:06
RE: Ledarskap - av TonightIsTheNight - 2016-12-27,19:33
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,15:00
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,15:43
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,16:09
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-03,18:44
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-03,22:42
RE: Ledarskap - av ångest101 - 2017-01-04,00:42
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-01-04,15:44
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-04,16:13
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-04,21:46
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-01-05,10:26
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-01-05,14:02
RE: Ledarskap - av plague - 2017-01-05,19:49
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-02-19,11:53
RE: Ledarskap - av tvbordet - 2017-02-20,07:31
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-03-23,20:45
RE: Ledarskap - av Entreprenören - 2017-03-31,02:58
RE: Ledarskap - av SvaMp_ - 2017-11-20,22:35

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}