LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är det med svenska tjejer egentligen?
2013-12-10,01:06,
Inlägg: #21
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Det roliga med den här tråden är att i princip alla ursäkter här är en påmålad fasad av "svenska tjejer är.." För att slippa ta ansvar för dålig kalibrering.
2013-12-10,02:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,02:07 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #22
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,01:06)Willson Skrev: Det roliga med den här tråden är att i princip alla ursäkter här är en påmålad fasad av "svenska tjejer är.." För att slippa ta ansvar för dålig kalibrering.

+1 Willie Willson Wisdom. Men det är ändå intressant att veta åt vilket "håll" andra upplever att denna kalibration ligger åt.

Även om det visade sig vara att TS problem handlade om värde, lol TS youarewOOORthlessss, ne TS du are en essential and indispensable facet of the universe. Du gameade utan värde, det blev tydligt för henne att du faktiskt "game:ade henne". Det kändes obekvämt för henne, och som en finne under tension *pop* så var hon ute i det fria := Evilvalles exempel på konvot var mycket bättre.

Nästa gång, step in hard, go like hey lovely bitch, I'd like to... talk. Känn efter energi utbytet, direkt attraktion från henne och utrålning från dig, kalibrera dig själv more centered och kalibrera din dominans ner till att du hittar the sweet spot.
2013-12-10,02:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,02:25 av {2} selected.)
Inlägg: #23
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-09,18:17)Evilvalle Skrev: yeah som player sa, i detta fall hade du inte "demonstrerat tillräckligt med värde" för att hon skulle gå i din hoop:

"Jag: Så vad är det som gör dig så speciell?"
"Hon: hmm, asså du, jag måste faktiskt dra o se var mina kompisar är!, (Drar iväg fort som attan)"

Hade exempelvis klubbägaren eller whatever frågat detta hade hon börjat investera. En sak som troligtvis hade fungerat här är open loops för att hooka henne och sedan ställt denna fråga, exempelvis:

Hon: Jaså? *Imponerad blick med smile*

Jag: Vet du vem du är så sjukt lik?

Hon: Vaa, neej?

Jag: Haha förresten, jag visste egentligen att du var singel innan jag kom fram

Hon: hur kan du veta det??

(Nu är hon mer investerad)

Jag: Ok innan jag berättar så måste du svara på detta, vad är det som gör dig speciell jämfört med andra tjejer?

Nu hade hon med största sannolikhet lagt ner energi på att svara - för att hon blivit mer investerad i det hela - och genom att svara på denna hoop så investerar hon ännu mer vilket i sin tur bygger upp dig som ännu mer värdefull i hennes ögon.


Männskor kvalificerar sig inte för folk dom ej ser något värde i - "demonstrera värde" betyder även att man kan göra det genom kroppspråk/tonläge/vara hennes typ/etc etc - detta är anledningen till att det fungerat förut för dig.
I detta fall såg hon inte dig värdefull nog att kvalificera sig för.

Vad är Demonstrera värde i socialt sammanhang bortsett från kroppspråk, tonläge?

Att demonstrera man har hög värde är ju väl genom sub kommunikation såsom teasing, qualify, standards etc.. eller ska man komma in direkt efter openers vem man är utan hon har frågat det?

Aldrig tänkt det där med DHV, utan har kört mitt eget race.
2013-12-10,02:15,
Inlägg: #24
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,02:06)selected Skrev: Vad är Demonstrera värde i socialt sammanhang bortsett från kroppspråk, tonläge?

Att demonstrera man har hög värde är ju väl genom sub kommunikation såsom teasing, qualify, standards etc.. eller ska man komma in direkt efter openers vem man är utan hon har frågat det?

Best conveyor of value is confidence. Raw bold confidence. Walk up and be a man. PU handlar om att testa på nya ideer och beteende tills att man kan känna efter och uppleva hur det är att vara en riktigt man. SjälvSÄKER och har en maskulin vibe/aura.

All koversation efteråt brukar handla mest om att inte sänka attraktion "say stupid shit" eller bara höja den for lulz n sex
2013-12-10,05:06,
Inlägg: #25
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,02:06)selected Skrev: Vad är Demonstrera värde i socialt sammanhang bortsett från kroppspråk, tonläge?

Du måsta tänka på tiotals killar med bra kroppspråk och tonläge redan raggat på henne samma kväll, spec om det börjar bli sent o alla killar fått i sig tilläckligt med alkohol i sina ballz för att våga gå fram. I många fall när man går fram är man inte den attraktiva killen i hennes ögon utan en "ne snälla inte en till"-kille, iaf de första sekunderna. Brukar få mycket sämre reaktioner kvart i 3 än kvart i 11 (dessutom gratis inträde Big Grin)

Men för frågan i TS. Klart tjejer är olika från land till land MEN:
1: En attraktiv kille kommer ligga i valfritt land utomlands
2: En attraktiv kille kommer ligga i Sverige

Detta är fakta.

Sen har jag hört en teori om att färre killar ligger runt med fler tjejer i Sverige än i andra länder vilket jag tror stämmer. Alltså, "80-20-regeln" blir kanske en 70-30-regel i Tyskland och 60-40 i konservativare länder.
2013-12-10,12:25,
Inlägg: #26
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
^^^

Det där svarade inte ens på min fråga. Eftersom nån sa att jag inte hade demonstrerat värde därför gick hon därifrån så undrar vad borde jag sagt eller gjort för att demonstrera värde nästa gång?
2013-12-10,14:34,
Inlägg: #27
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Valle och Player har redan gett grymma svar i min mening. Förstår du varför de är bra svar så kommer du göra bättre ifrån dig nästa gång.
2013-12-10,14:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,14:54 av {2} selected.)
Inlägg: #28
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-09,18:17)Evilvalle Skrev: yeah som player sa, i detta fall hade du inte "demonstrerat tillräckligt med värde" för att hon skulle gå i din hoop:

"Jag: Så vad är det som gör dig så speciell?"
"Hon: hmm, asså du, jag måste faktiskt dra o se var mina kompisar är!, (Drar iväg fort som attan)"

Hade exempelvis klubbägaren eller whatever frågat detta hade hon börjat investera. En sak som troligtvis hade fungerat här är open loops för att hooka henne och sedan ställt denna fråga, exempelvis:

Hon: Jaså? *Imponerad blick med smile*

Jag: Vet du vem du är så sjukt lik?

Hon: Vaa, neej?

Jag: Haha förresten, jag visste egentligen att du var singel innan jag kom fram

Hon: hur kan du veta det??

(Nu är hon mer investerad)

Jag: Ok innan jag berättar så måste du svara på detta, vad är det som gör dig speciell jämfört med andra tjejer?

Nu hade hon med största sannolikhet lagt ner energi på att svara - för att hon blivit mer investerad i det hela - och genom att svara på denna hoop så investerar hon ännu mer vilket i sin tur bygger upp dig som ännu mer värdefull i hennes ögon.


Människor kvalificerar sig inte för folk dom ej ser något värde i - "demonstrera värde" betyder även att man kan göra det genom kroppspråk/tonläge/vara hennes typ/etc etc - detta är anledningen till att det fungerat förut för dig.

I detta fall såg hon inte dig värdefull nog att kvalificera sig för.

Så vitsen med open loops är att man demonstrerar värde?

Exempelvis
PUA: Wow that reminds me of LA...
HB: when where you in LA?
PUA: Well I used to live there, until my -- oh sorry I have to go
HB: But what about LA?
PUA: If you're good I'll tell you next time xD
2013-12-10,17:06,
Inlägg: #29
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Ja, hon blir investerad, därav får man ett högre värde.
Life is a game.
2013-12-10,17:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,17:12 av {2} tay.)
Inlägg: #30
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
yeah det är som selected säger i skillnad med konversationer med svenskor och andra lands tjejer, detta är självklart och något som märks väldigt tydligt för många

det är mer en två-vägs kommunikation med andra lands tjejer, andra lands tjejer är mer avslappnade/frndly osv där båda pratar. i länder utan feminism är det en naturlig vibe mellan kille/tjej medans det är mer stelt i feminist länder

att man skyller på selected och säger att han behöver demonstrera värde och skit, är för att det är icke-PK att skylla på annat än sig själv, och mycket mer PK att skylla på sig själv, fast det faktiskt ÄR fel på feminist- SVerige och inte på selected.
2013-12-10,17:10,
Inlägg: #31
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Fast Tay. Feministsverige har ju snarare gjort att det är lättare att ragga på brudar än tvärtom, så det är ingen ursäkt. Sjukt många sexuellt otillfredsställda damer som dessutom tycker att alla snubbar som försöker anpassa sig är mesiga.

Dra ur skägget ur brevlådan nu för fæn!
2013-12-10,17:24,
Inlägg: #32
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
nja, snarare att Feministsverige har gjort så att fler kvinnor får mindre respekt för män (och därav har detta beteende i sverige som man inte ser i många länder). de hjärntvättas av feminist kultur att "vara självständiga, inte behöva män", börja se ner på män osv omedvetet.

Varför tror du "PUA" sidor är överrepresenterat i feminist/halv feministkulturer som Sverige, England osv, medans i ickefeminist-kulturer känner inte många till "PUA"?, anledningen att detta forumet ens finns grundar sig i feminism.
2013-12-10,17:27,
Inlägg: #33
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Det finns alltid två sidor av myntet.

Du kan

1) välja att se på det som klockrent, för att brudar uppskattar allra oftast manliga män som tar för sig och inte följer "den förväntade könsnormen". Jag brukar prata jämställdhet med feminister, brukar alltid poängtera att för mig är det en win-win situation.

2) se det som någonting negativt, för att brudar inte ser DIG som en man som tar för sig.
2013-12-10,17:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,17:53 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #34
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,17:07)tay Skrev: yeah det är som selected säger i skillnad med konversationer med svenskor och andra lands tjejer, detta är självklart och något som märks väldigt tydligt för många

det är mer en två-vägs kommunikation med andra lands tjejer, andra lands tjejer är mer avslappnade/frndly osv där båda pratar. i länder utan feminism är det en naturlig vibe mellan kille/tjej medans det är mer stelt i feminist länder

att man skyller på selected och säger att han behöver demonstrera värde och skit, är för att det är icke-PK att skylla på annat än sig själv, och mycket mer PK att skylla på sig själv, fast det faktiskt ÄR fel på feminist- SVerige och inte på selected.

Men det är fortfarande totalt ointressant. Han bor i Sverige och får gilla läget om han ska ragga.

Därefter skulle jag gärna vilja veta vad du har för onekligen bred erfarenhet av hela resterande världen att komma med sådana uttalanden.

(2013-12-10,17:24)tay Skrev: nja, snarare att Feministsverige har gjort så att fler kvinnor får mindre respekt för män (och därav har detta beteende i sverige som man inte ser i många länder). de hjärntvättas av feminist kultur att "vara självständiga, inte behöva män", börja se ner på män osv omedvetet.

Varför tror du "PUA" sidor är överrepresenterat i feminist/halv feministkulturer som Sverige, England osv, medans i ickefeminist-kulturer känner inte många till "PUA"?, anledningen att detta forumet ens finns grundar sig i feminism.

Och det där stämmer ju inte heller. Har du inte läst "The Game"? Hört talas om Neil Strauss? Mystery? Tyler Durden?
Den här anti-feminismen har onekligen nått nya extremer.
Life is a game.
2013-12-10,19:31,
Inlägg: #35
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,17:06)Bubblan Skrev: Ja, hon blir investerad, därav får man ett högre värde.

Jaså? Men då har jag ju demonsterarat värde i den meningen om det så det är menat, eftersom kolla igen på konversationen att jag faktiskt visade vem som hade högvärde med fetstil markrad.

Citat:Jag: Jag inser att du är förmodligen blyg eftersom du får ingen uppmärksamhet från männen här, så jag bestämde mig för att komma över och säga hej.

Hon: haha hej

Jag: så vem är du med här?

Hon: Med en kompis men hon är med sin kille just nu!

****Byter position så ställer mig så att jag har ryggen mot bardisken så jag har henne framför mig*****


Jag: så du är singel?

Hon: Ja!

Jag: Hur kommer det sig?

Hon: Haha jadu!..... jag är inte den som faller lätt för nån, så han måste vara riktig awsome.

Jag: Jag tror inte det, du får jobba lite hårdare på att imponera på mig

Hon: Jaså? *Imponerad blick med smile*

Jag: Så vad är det som gör dig så speciell?

Hon: hmm, asså du, jag måste faktiskt dra o se var mina kompisar är!, (Drar iväg fort som attan)

Jag tror fortfarande att hon gick därifrån eftersom hon inte ville känna sig undergiven.

Jag har haft liknande konversation med diverse brudar och utländska brudar utan nåra problem.

Men jag kan också hålla med om att Open Loops är effektivt för att hon ska investera.
2013-12-10,20:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,20:03 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #36
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,19:31)selected Skrev: Jaså? Men då har jag ju demonsterarat värde i den meningen om det så det är menat, eftersom kolla igen på konversationen att jag faktiskt visade vem som hade högvärde med fetstil markrad.

Jag tror inte det var nog. Alternativt så behövde hon faktiskt leta efter sina kompisar. Det är inte alls omöjligt. Hon kanske inte ville bli lämnad ensam? De kanske inte hade sina mobiler med sig etc. Finns flera anledningar.

Men ur rent investeringsynpunkt:

Din sista kommentar kräver en del energi från henne. Hon ska först leta reda på svaret inom sig (det är inte en lätt fråga). Hon ska sedan svara utförligt (det är en öppen fråga vilket betyder att hon måste svara med mer än "ja" eller "nej").

Ska hon lägga energi på det så måste hon se att hennes energi är värd att lägga ner i dig. Det känner du säkert själv igen. Man berättar hellre längre och utförligare historier för folk man respekterar personligt än de man umgås med för att man måste, t.ex. vissa kollegor.

Man får börja lugnt, energisnålt och bygga uppåt.

Ta evilvalles svar t.ex.

"Jag: Vet du vem du är så sjukt lik?

Hon: Vaa, neej?"

En enkel sluten fråga som hon inte behöver lägga ner massa energi i, eftersom det vara finns två svar (ja eller nej). Efter det så kan man bygga upp med större loops.

Citat:Jag tror fortfarande att hon gick därifrån eftersom hon inte ville känna sig undergiven.

Jag säger inte att du har fel, men det låter otroligt konstigt.

Citat:Jag har haft liknande konversation med diverse brudar och utländska brudar utan nåra problem.

Jamen alla fungerar olika. Speciellt när man pratar om människor. Därför gör man sig en otjänst i att studera alltför micro in i konversationer med människor istället för att se den stora bilden och mönstret i samtalet.
Life is a game.
2013-12-10,20:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,20:45 av {2} selected.)
Inlägg: #37
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Tänkt aldrig på det där, men jag förstår din poäng att man måste eskalera långsammare. Jag har säkert nån gång kört valles exempel men undermedvetet.
2013-12-10,20:48,
Inlägg: #38
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,20:45)selected Skrev: Tänkt aldrig på det där, men jag förstår din poäng att man måste eskalera långsammare. Jag har säkert nån gång kört valles exempel men undermedvetet.

Ja alltså det är ju somsagt från fall till fall. Det finns gånger där du kommer förlora bruden till följd av att du eskalerar långsamt.

Men det är ju olika sätt, och inget av de fungerar på alla.
Life is a game.
2013-12-10,20:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-10,21:09 av {2} confused....)
Inlägg: #39
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
(2013-12-10,20:48)Bubblan Skrev: Ja alltså det är ju somsagt från fall till fall. Det finns gånger där du kommer förlora bruden till följd av att du eskalerar långsamt.

Men det är ju olika sätt, och inget av de fungerar på alla.

Man får inte heller glömma att det finns ingen regel utan undantag. Alla brudar tänder inte på exakt samma saker även om det finns många gemensamma nämnare.

Finns ju en hög med attributer hos män som attraherar kvinnor, den personlighet och attribut TS visar upp kanske inte jusst denna bruden tände på, medans en annan brud hade blivit skit kåt. Vissa brudar kanske är jävla into musiker eller ordentliga och väl klädda kostym nissar, medans en annan brud inte tänder speciellt mycket på det och istället gillar atleter.

Lite på samma sätt som vissa killar älskar bröst och föredrar det som fan medans andra killar inte är så jävla into bröst och istället älskar rövar. Ena killen hade blivit helt såld om en brud med stora pattar kommit fram till honom, medans den andra inte tyckt att hon är något speciellt för hon har slapp röv.

Ingen kommer någonsin kommer upp i 100% Sucess ratio även om man har hög social status, är rik, snygg, självsäker och musiker och helt enkelt iprincip är rena drömkillen ur PUA synpunkt. Visst, man kommer ha jävla hög sucess ratio, men rätt vad det är stöter man på en brud som exempelvis diggar atleter och vet att hon kan få en lika rik, snygg och självsäker kille men som istället är atlet. Eller så har hon en jävla dålig dag och absolut inte på humör att flörta, trots att en jävla attraktiv man dyker upp, attraktiva män raggar ofta på henne så ingen big deal för henne att dissa en eller så kanske hon har en pojkvän och du är inte charmig nog för att hon ska vilja vara otrogen, eventuellt så älskar hon honom så mycket att hon inte vill vara otrogen även om en attraktiv man dyker upp.

Ja, finns många faktorer som kan spela in helt enkelt.
2013-12-11,01:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-11,02:09 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #40
RE: Vad är det med svenska tjejer egentligen?
Min erfarenhet är att om man bodyrockar så existerar inte det där problemet vid öppning. Det är DHV genom att man inte är investerad/intresserad av tjejen, sen när man väl vänder sitt kroppspråk mot henne så blir det en pull typ (investering från ens egna sida). Så var försiktig när man ändrar sitt kroppsspåk efter öppning till att mer rapportsamtal (vänder sig emot henne). När tjejen brytit sin frame (fnittrat, brutit ögonkontakten genom att kolla neråt, klassiska IOIs, visar sig submissive/visat sexuellt intresse helt enkelt) inför en så vänder man sig mot henne med kroppspråket och tar det vidare - tjejen är nu öppnad och redo för konversation.

Det är extremt grundläggande av grundläggande hur man öppnar men många verkar glömma detta för "de är naturals och behöver inte tänka på sånt"

Sen tycker jag svenska tjejer är bra på sina sätt dåliga på andra. Har ändå rest en del nu och bott i Latinemerika sen ett år tillbaka. Har knullat med rätt många olika nationaliteter vid det här laget och svenskar är väldigt icke sexuella i sin kommunikation. Om en tjej och en kille I Sverige möts så är det inte alltid det finns den där "spänningen" mellan könen, eller den spänningen stöttas inte av omgivningen på samma sätt som i ett samhälle där man i motsats till Sverige befrämjar att det finns en skillnad mellan män och kvinnor.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,379 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Svenska PU-scenen död!?? Styx 8 2,438 2018-05-09,17:43
Senaste inlägg:: heiayo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,542 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,040 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,038 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,986 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,697 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,020 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,351 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Angående utländska tjejer ångest101 11 6,432 2015-08-14,15:46
Senaste inlägg:: ångest101

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}