LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Djärvhet
2015-01-26,22:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-26,22:13 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #1
Djärvhet
Var djärva mina vänner.

Djärvhet. Ett vackert ord med en lika vacker innebörd och konsekvens för ditt liv. Inom PU skulle jag säga att djärvhet är kraften som driver ens utveckling allra mest från newbie stage till intermediary.

Vad betyder det. Morskhet, kurage, mod.
Varför är det viktigt.

Approach Anxiety (rädlsa) är något som har alltid varit ett av de svåraste och ihållande hinder mellan man och kvinna, penis och vagina.

PU communityn har löst detta problem genom en rad olika metoder. De främsta är:
(1) KBT: Reframing av ens perception av att approacha. Inse att AA är en fysiologisk kemisk respons som baseras på i dagsläget omotiverad rädsla; och utsätta sig för nämnd rädsla progressivt tills att man förändrar sin uppfattning och föreställning om vad som kommer att hända till något mer konkret och verklighetsförankrad. Tanken är då att man står då mitt emot en uppfattad gudalik donna* som får dina ben att skaka som en skitnödig blöt valp och ditt psyke att fragmenteras fraktaliskt bortom igenkänning. Låt diarrén sippra ner och kallsvettningar byggas upp medan du objektiv och kritisk åskådar denna verksamhet inom dig själv som en tredje part. Observera ditt inre. Man förlorar när man identifierar sig själv med rädslorna. Då tar de över dig, både tankarna och känslorna. Sen kommer du till insikt att du och dina farhågor är obetydliga storleksmässigt i denna universum och att ingen annan bryr sig egentligen om dina problem och vad du har gjort. Du kommer inte att hamna på aftonbladet för att du approacha och fick rejection mitt på ljusa dagen. Allt man behöver göra rent fysiskt är att ta ett steg framför den andra tills att man anländer till en plats i tid och rum och ger ut ett någorlunda ihopsatt läte som låter typ så här: Hej! That fucking simpel but yet so hard. Det är här hemligheten kommer in i spelet. Vad är drivkraften bakom den motoriska mekanismen egentligen?

*(Sanningen är att denna söta bitch är cannon fodder för din granne, bitches be boring when you disillusion your perception of her. De är som killar utan penis och mer feels. Fän. Jag säger det igen. Din gudalika donna är förmodligen en trashy whore för någon annan. Man är oftast limiterad till att verkligen tycka om någon man har en genetisk chans med, oftast är man blind för de verkligen snygga och vackra människor som är det både på insidan och utsidan tills att man mognar... random klubb hora är så ful när du verkligen får titta henne i ansiktet utan clouded horny/needy judgement.)

2. Tolerans uppbyggnad. AA går aldrig bort, alla har potential till den kemiska utlösningen, skillnaden är att man inte känner av den längre i advanced stages. Du har 'den', AA viruset, men du känner inte AA för kassörskan när du betalar för din macka, men helt plötsligt är världen nära på att gå under när en ensam liten sexig flicka står vid tunnelbanan. Jag har gått fram trots dessa rädslor så många gånger att jag aldrig ens riktigt längre kommer ihåg de gångerna. Mina rejections är förlorade i ett hav rejections, I just don't feel nor remember them anymore. Likaså är mina framgångar och laids bortglömda i ett trevligare hav. You'll get used to it, though love.

3. Göra smärtan av att inte approacha större. Meyn, jag har utsatt mig själv för rejection countless of times under dessa två år jag har approachat nästan dagligen. Sanningen är att jag har lärt mig tycka att det är skönt att bli rejected. Den smärtan finns inte längre bokstavligen. Jag trollar icke. Rejections känns bokstavligen som framgång. Hon säger nej och jag tänker oh yes vad skönt det var. Mmmmm. Säg det igen baby. Sen så öppnar jag en förbi passerande brud mitt framför henne. No shame. Men fy fan vad det gör ont när en snygg brud går förbi mig och jag låter min potentiella livskärlek eller fleshlight gå iväg utan att ha fått ta reda på vad som kunnat vara!

Vad man borde läsa och förstå ur denna text är inte en tre steg modell för att utplåna AA! Nej min vän. Det är the secret. All the PUA Masters hate this one weird secret! Click for More!

Har ni förstått något i livet har ni förstått att tankar och känslor är de två verktygen som vi formar världen med och som omvärlden formar oss med.

Andan av djärvhet! Andan av djärvhet, av ren och skär mod! En känsla som överskrider de begränsningar rädsla binder dig fast vid bekvämt och stagnerande leverne. Injektera dina tankar och känslor med djärvhet för att överträda all rädsla som förhindrar dig från att skapa världen du vill se.

När man är djärv så fyller man sig själv med en varm känsla av självförtroende och kreativ spontanitet. En tro att allt man kan föreställa sig och få för sig att göra kommer bara att funka.

Hur ofta har vi i stundens hetta slängt ut oss helt spontant saker vi aldrig trott att vi har kunnat säga, så extremt klockrena och smarta, göra saker som vi inte visste vi vågade eller kunde göra.

Djärvhet är driv kraften som överträder det enda som hindrar dig från att leva och återskapa jaget och livet du har i ditt inre öga! Rädsla är vad som hindrar dig från att vara ditt riktiga jag. Rädsla är antagonisten till kärlek mina vänner. Vi lever i en dualistisk verklighet. ‘Good’ and ‘Evil’, yin and yang, light and dark, idealism and realism, instinct and intellect, ‘I feel’ and ‘I think’, soul and mind, the happy and the upset, the secure and the insecure, the selfless and the selfish. En av de överordnande dualiteterna är kärlek och rädsla. Jag låter bli att utveckla denna koncept ytterligare den här gången men...

Vi har lutat oss alldeles för länge mot rädsla i vår värld. Vi är så rädda att ingen är sig själv, ingen vågar älska, att vi drivs av själviskhet och en konstant tormenterande känsla av rädsla i oss själva. Stunder av tystnad och absolut lycka är så sällsynta vi kallar de upplysning, nirvana. Det är helt sjukt hur mycket rädsla och negativitet är en del av oss utan att vi inser det, och hur mycket vi skyddar den.

Face your fears with the power of boldness.

Unifiera och transcendera dualitet. Gör dig själv till en helhet. Förhåll dig inte till livet med antigen rädsla eller kärlek. Låt de bli en och samma precis som allt inom dig själv. Dina rädslor är inte längre ett hinder, utan en dirigerande kraft mot ditt syfte och nästa utmaning. Tackla den djärvt min vän.

Min egen djärvhet tog mig i vissa stunder mycket längre än vad något game har någonsin gjort för mig. Jag i min naivitet föreställde mig en konsekvens, med tro i mig själv och ett djärvt leende slängde jag ut min tro och skapande kraft i världen. Jag fick vad jag förtjänade! Så mycket bus, lek och punani <3 Tänkte exemplifiera med några bravader men ångra mig. Det är inte poängen.

Människor älskar folk som är djärva och vågar eftersom att de själva önskar att de kunde, hela tiden! Precis som du vill prata med och dagdrömmer om snygga kassörskan, drömmer de om heta killen, uppträdandet på idol och deras sexy walk på röda mattan, men de håller dessa drömmar tysta. De kväver sina själar och inre visioner. Rebeller som går emot normer, jantelagen och hämmande av ens själs spontanitet hyllas!
Har ni sett thug life videon uppe? This is the shit I'm talking about.

Needless to say, så är djärvhet en fett demonstration of value. It means you got cojones. Great first impression. Dominant och allt som hör till.

Vad det hela handlar om är att bryta dina uppfattningar om vad som är möjligt. Krossa din bild om vad som är tillåtet i verkligheten. Gör dig själv djärv nog för att överskrida de begränsningar rädsla har satt djupt i dig och inse vilken skapande kraft dina tankar och känslor verkligen har. Agera på dina impulser and eradicated the time lagg between your visions and reality. Game är inte tekniker och taktiker. Det är lek, tankar, känslor och skapande.

Sök efter säkerheten i dig som får dig att stå över rädsla. Utan att tänka på tekniker och haka upp sig på en process som inte ens reflekterar den riktiga världen som är ohört mer komplext än PU blaska. Jag menar inte att PU principer inte gäller, och det är klart att det är bara guidande riktlinjer. Men börja redan nu att söka och kalibrera dig efter en sann kreativ och skapande kraft inom dig, inte x+y*z/0=pussy.
Släng ut lite mer än vad du får göra, kalibrera neråt. Är du rädd, get bold. Tabbar du dig, lol:a.

Det finns inga regler. Ingeting är sant. Fuck sannolikheter. Fuck safety. Get bold and determined to get what you want.
Do whatever the fuck you want.
Yours truly,
Seaturtle.
2015-01-26,22:42,
Inlägg: #2
RE: Djärvhet
Bra grejer, thanks for sharing!
2015-02-25,11:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-25,11:14 av {2} godsgift.)
Inlägg: #3
RE: Djärvhet
Riktigt bra artikel broder, denna borde få massor av fler views. En bättre titel som drar in folk hade nog gjort susen. Hoppas fler läser igenom den och kan ge mer tankar och feedback om hur de känner.
2015-02-25,19:17,
Inlägg: #4
RE: Djärvhet
Sparade ner denna artikeln på datorn efter du lagt ut den, gillade den skarpt.
Extreme Living
Never complain - never explain


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}