LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
18 år och oskuld
2015-02-01,00:04,
Inlägg: #1
18 år och oskuld
Tänkte ta att öppna upp mig och beskriva mitt största problem som konstant får mig att må dåligt när jag tänker på det för varje dag. Jag är en kille som nyss fyllt 18 och är fortfarande oskuld!! Jag har velat ligga sen jag var 15, eller okej, då hade jag det kanske lite löst i huvudet men åtminstone sen jag var 16 så har jag verkligen velat komma i kontakt med det kvinnliga könet. Och efter varje år som gått sen dess så har jag fått ångest (speciellt på nyår då det är ett avslut på det nya året och en påminnelse på att jag blir ett år äldre det nya året). Jag tänker: "detta året ska jag fan bli av med oskulden", "till sommaren ska jag få ligga", "bara nån polare tar med mig på en fest så kommer jag få ligga". Men här sitter jag en lördagskväll i min ensamhet och skriver om mina känslor när jag kunde festat. Jag har inte hittat någon direkt lösning på mitt problem och jag börjar snart tro att om jag fortsätter som jag gör, d.v.s. sitta hemma varje helg vid datorn så kommer jag inte förlora oskulden förrän jag är ~25 år! Jag har nu länge varit svältfödd av att få ligga och varje morgon jag vaknar tänker jag att jag kunde haft en tjej bredvid mig som sagt: God morgon, med ett leende. Vilken grej det hade varit! Nedan kommer jag beskriva lite historia om mitt liv och information om vem jag är och varför jag tror att jag inte kunnat få en tjej än.

Till och med personer som är mindre attraktiva och mindre "sköna" än jag har fått ligga och till och med haft flickvän!! Nu kanske jag låter sjukt ytlig men vi alla har våra värderingar kring detta och bara för jag drar upp dem i ljuset för att ni ska få en bättre bild av mig så är jag inte en idiot för det. Jag menar inget illa med att säga att jag har polare som är mindre attraktiva och mindre socialt kompetenta. Den polaren som fått ligga innan mig tycker nämligen många andra polare är jobbig som person. Men han har vänner att festa med och det har inte jag. Han och hans vänner är dock lite "nördiga" men verkar få fitta ändå.
Jag har inga att festa med. Det hade jag inte i grundskolan heller knappt utan jag var bara på 2 fester då. Och det beror väl på att jag sökte mig till de allra populäraste, som jag varit vän med sen lågstadiet och som jag hängt ihop med i några år men som antagligen inte tyckte jag passade in p.g.a. att jag inte sa så mycket. Jag hade det lite jobbigt hemma vid den perioden också (bra tajming) och därför gled jag isär från dem. Det fanns dock andra personer som också festade, de s.k. "opopulära" och jag såg det som ett sistaalternativ och satt hellre hemma själv vid datorn än att festa med dem och samtidigt få kommentarer av mina populära "vänner" som "jaha, har du börjat festa med dem?". Jag hade dålig självkänsla då så jag ville hellre vara kvar hos mina populära "vänner" även om de inte behandlade mig som en kompis direkt. Jag ville heller inte bli förknippad med de opopulära och dessutom tyckte jag själv att de hade ganska efterblivna skämt och stämningen där var bara allmänt "mobbad".
Sen började jag gymnasiet och träffade några vänner först, sen träffade jag några till och nu har jag träffat cirka 10 pers som jag är bekant med och kan hänga med i skolan. Dock hänger vi aldrig på fritiden. Jag är ju ganska blyg och vill inte vara påträngande så jag har inte frågat om folk från klassen velat träffas på fritiden tyvärr (dåligt självförtroende, men det verkar ju alla andra också ha så därför är det ingen som vågar träffa nya personer).

Jag har aldrig varit den som vågat ta mycket plats i vissa sammanhang med dominanta personer, men i andra sammanhang med mer neutrala personer har jag utan problem kunnat styra samtalet och varit den dominante. Jag håller mig ganska neutral och låter andra styra och det känns så jävla svårt att träffa nya människor när jag har detta sättet.

En helt vanlig kille med ett fördelaktigt yttre och som jag märkt får jag ofta blickar av tjejer på stan. Jag har både bra utseende och hyfsat självförtroende som har eskalerat med tiden då jag börjat tänka om och slutat bry mig om vad andra tycker. Jag antar att jag bara haft jävligt otur i mitt liv som hamnat snett och inte fått flickvän eller ens doppa. Nu när ni vet min historia, vad har ni för råd till en hyfsat good-looking kille som ändå har ok självförtroende nu för tiden? hoppas jag gav er all information ni behöver. Jag vet att det både finns de som kan ge utmärkta tips och de som bara skriver meningslöst pladder. Jag hoppas på det förstnämnda. Tusen tack till den som kan hjälpa mig tänka ut en lösning på detta för det står helt still i mitt huvud för tillfället

Om jag kunnat få någon som sitter i samma båt som jag att må bättre/finna hopp/inte känna sig ensam med min text är jag väldigt glad och det hade även varit kul om ni kunde dela med er av era tankar också.

Ps. jag uppskattar verkligen att ni som har läst er igenom hela texten och kommit hit.

__________________
2015-02-01,00:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,00:15 av {2} Dikterad.)
Inlägg: #2
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-01,00:10)Toledo Skrev: Vart bor du?

sthlm. hur så? Smile
2015-02-01,00:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-03,18:26 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #3
RE: 18 år och oskuld
1. Köp och läs denna bok:

http://cdon.se/b%C3%B6cker/strauss%2c_ne...p-21198461 (för motivation, inspiration och en introduktion till communityt).

2. Läs igenom denna (även part 2) http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=84

3. Gå ut och ragga på minst 6 tjejer, 2ggr i veckan under 1 års tid så kommer du bli mycket, mycket bättre (och även förlora din oskuld)
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-02-01,01:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,01:45 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #4
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-01,00:04)Dikterad Skrev: Sen började jag gymnasiet och träffade några vänner först, sen träffade jag några till och nu har jag träffat cirka 10 pers som jag är bekant med och kan hänga med i skolan. Dock hänger vi aldrig på fritiden. Jag är ju ganska blyg och vill inte vara påträngande så jag har inte frågat om folk från klassen velat träffas på fritiden tyvärr (dåligt självförtroende, men det verkar ju alla andra också ha så därför är det ingen som vågar träffa nya personer).


Varit i liknande situation för länge sedan.

Jag fastnade främst på att du bryr dig för mycket av vad andra tycker. "Vill inte vara påträngande, så jag har inte frågat.." Du borde utgå ifrån dig själv istället och fråga "Vad vill jag?". Det är allt för vanligt att människor inte tar första steget fast de faktiskt vill det, de väntar...o väntar. Antagligen är det så att dina kompisar också vill träffas på fritiden men att de inte vågar ta första steget och kanske är osäkra på att du inte vill och kommer säga nej. Såå, Utgå från att de vill träffas och fråga om de hänger med på något. Troligtvis säger de ja, och efter en träff är det bara att fortsätta, visar du lite framfötter kommer de göra detsamma framöver.

För ett av dina största problem är att du vill ha någon att gå ut med. Key är då att fixa det.
Så vem ska jag fråga?
Klasskompisarna är utmärkt att fråga.

Har du några intressen ex någon sport/hobby där du träffar andra med delade intresse?
Om så, fråga dem!

edit: eftersom du bodde i sthm borde det väl finns någon här på forumet som är villig att ställa upp och dra med dig ut Smile

Anta att alla:
1. Vill träffas
2. men är för fega för att ta första steget


Jag minns när jag var typ 15-18 år och ville testa på stans disco för 15-17åringarna och hemmafester. Problemet var att jag var rädd att mina kompisar skulle säga nej, vad skulle de tycka om mig? Mitt beslut utgick från vad jag trodde de tänkte om mig. Jag målade alltid upp en pessimistisk bild. Sedan fick jag nog, jag ville ut!
Att gå ut själv var otänkbart, skakade av bara tanken. (även om jag idag ångrar mig att jag faktiskt inte gjorde det) Hursomhelst, jag ville ut. Jag frågade en kompis på fb om jag kunde få följa med ut en kväll eftersom jag inte hade något att göra. Det ville han, vi drog ut och drack öl, jag lärde känna hans gemensamma vänner och jag träffade också egna kompisar som (oj är du här!!, vi måste dra ut tillsammans nån kväll")

Det viktiga är bara att hitta ingången sedan löser sig det mesta naturligt!
2015-02-01,02:37,
Inlägg: #5
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-01,01:42)Fiskarn Skrev: Varit i liknande situation för länge sedan.

Jag fastnade främst på att du bryr dig för mycket av vad andra tycker. "Vill inte vara påträngande, så jag har inte frågat.." Du borde utgå ifrån dig själv istället och fråga "Vad vill jag?". Det är allt för vanligt att människor inte tar första steget fast de faktiskt vill det, de väntar...o väntar. Antagligen är det så att dina kompisar också vill träffas på fritiden men att de inte vågar ta första steget och kanske är osäkra på att du inte vill och kommer säga nej. Såå, Utgå från att de vill träffas och fråga om de hänger med på något. Troligtvis säger de ja, och efter en träff är det bara att fortsätta, visar du lite framfötter kommer de göra detsamma framöver.

För ett av dina största problem är att du vill ha någon att gå ut med. Key är då att fixa det.
Så vem ska jag fråga?
Klasskompisarna är utmärkt att fråga.

Har du några intressen ex någon sport/hobby där du träffar andra med delade intresse?
Om så, fråga dem!

edit: eftersom du bodde i sthm borde det väl finns någon här på forumet som är villig att ställa upp och dra med dig ut Smile

Anta att alla:
1. Vill träffas
2. men är för fega för att ta första steget


Jag minns när jag var typ 15-18 år och ville testa på stans disco för 15-17åringarna och hemmafester. Problemet var att jag var rädd att mina kompisar skulle säga nej, vad skulle de tycka om mig? Mitt beslut utgick från vad jag trodde de tänkte om mig. Jag målade alltid upp en pessimistisk bild. Sedan fick jag nog, jag ville ut!
Att gå ut själv var otänkbart, skakade av bara tanken. (även om jag idag ångrar mig att jag faktiskt inte gjorde det) Hursomhelst, jag ville ut. Jag frågade en kompis på fb om jag kunde få följa med ut en kväll eftersom jag inte hade något att göra. Det ville han, vi drog ut och drack öl, jag lärde känna hans gemensamma vänner och jag träffade också egna kompisar som (oj är du här!!, vi måste dra ut tillsammans nån kväll")

Det viktiga är bara att hitta ingången sedan löser sig det mesta naturligt!

Tack för ditt svar!

Det kan stämma det du skriver med att de flesta vill träffas men själva inte vågar fråga.

Sen låter det riktigt nice att du hängde med din polare och träffade massa nya kompisar. Har en polare som brukade festa (men inte lika mycket längre) och han har sagt att jag kan hänga med nån gång, men det blir aldrig att han hör av sig. Dessutom känns det lite pinsamt att fråga om man kan hänga med på fest där man inte känner några knappt.
2015-02-01,11:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-01,11:59 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #6
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-01,02:37)Dikterad Skrev: Tack för ditt svar!

Det kan stämma det du skriver med att de flesta vill träffas men själva inte vågar fråga.

Sen låter det riktigt nice att du hängde med din polare och träffade massa nya kompisar. Har en polare som brukade festa (men inte lika mycket längre) och han har sagt att jag kan hänga med nån gång, men det blir aldrig att han hör av sig. Dessutom känns det lite pinsamt att fråga om man kan hänga med på fest där man inte känner några knappt.

"Han har sagt att jag kan hänga med nån gång"

Alltså du har ju ett guldläge där. Han har öppnat upp att du gärna får följa med ut o festa. MEN eftersom du är passiv och inte visar intresse så tror han antagligen att du inte vill följa med. Vänta inte med han kommer höra av sig, det kommer han troligtvis inte eftersom han inte tror du vill ut. "Han har sagt att du kan hänga med nån gång, nu är det din tur att visa att du vill det.

Du tänker för mycket och har en allt för negativ attityd. Klart det är nervöst i början men du kommer tacka dig själv i efterhand att du tog chansen. Valet är ditt, antingen fortsätta i gamla vanor och sitta ensam hemma varje lördag (vilket du inte vill) eller se möjligheten att du kan träffa massa sjukt roliga människor på festen som du klickar med. Du kanske också klickar kanon med någon snygg tjej som du sedan tar nummer av.

Det är ju det roliga med en fest, att lära känna nya personer. Vad är de intresserade av osv.. När det gäller "fester" kvittar det om du inte känner så många. Folk dricker, blir mer sociala och fulla. De kommer snacka om allt möjligt med dig. Drick lite själv så dina sociala spärrar försvinner, försök ta plats och visa dig intresserad av andra så kommer det gå skitbra.

Vill du göra en förändring i ditt liv måste du agera.

Ditt mission till nästa helg blir att fråga om du kan hänga med din kompis ut och festa! Kan inte denne ska du gå igenom din klasslista och fråga dem.


Kan ju bara nämna att jag träffat så sjukt många nya kompisar ute via andra kompisar, vissa av dessa är mina närmsta vänner idag då vi klickar så sjukt bra.

Mitt problem i början var att jag hela tiden överanalyserade allt så fruktansvärt negativt och endast såg massa problem. När jag väl tog chansen insåg jag att mina uppmålade bilder inte stämde med verkligheten. Jag fick snarare en lätt ångest av vad jag gått miste om för att jag aldrig vågade ta chansen tidigare. Där vill du inte hamna om X antal år. Det ville inte jag heller, DÄRFÖR krävs det att du agerar även om det känns jobbigt i början.
2015-02-03,04:06,
Inlägg: #7
RE: 18 år och oskuld
Sluta runka(kolla tråden) och gå ut på krogen, inget fel att använda alkohol som hjälpmedel i början tycker jag, men du kanske vill att ditt första knull ska vara speciellt vad vet jag.
2015-02-03,04:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-03,04:15 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: 18 år och oskuld
Varför inte pröva en hora. Det kommer hjälpa ditt mindset mycket och släppa stressen och faktumet att du mår dåligt. Dessutom lär du få ett bra knull eftersom hon är profesionell - Lovar att det är bättre än en full, nyspydd "fjortis" i buskaget utanför en fest Tongue Det finns horor i Sverige som har speciella "oskuldspaket". Typ 4 timmar med bruden så hjälper hon en med massa, får knulla några gånger, prova olika saker osv, inte behöva oroa sig för att göra "fel" etc. Efter det kommer du vara grymmare än de flesta 18 åringar på sex eftersom du fått hjälp av ett proffs.

Kan vara dyrt i Sverige dock. Bättre kombinera med en resa till Europa i övrigt. Danmark är tillräckligt bra så behöver inte bli en stor grej av det Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-02-03,12:06,
Inlägg: #9
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-03,04:12)Ragnarök Skrev: Varför inte pröva en hora. Det kommer hjälpa ditt mindset mycket och släppa stressen och faktumet att du mår dåligt. Dessutom lär du få ett bra knull eftersom hon är profesionell - Lovar att det är bättre än en full, nyspydd "fjortis" i buskaget utanför en fest Tongue Det finns horor i Sverige som har speciella "oskuldspaket". Typ 4 timmar med bruden så hjälper hon en med massa, får knulla några gånger, prova olika saker osv, inte behöva oroa sig för att göra "fel" etc. Efter det kommer du vara grymmare än de flesta 18 åringar på sex eftersom du fått hjälp av ett proffs.

Kan vara dyrt i Sverige dock. Bättre kombinera med en resa till Europa i övrigt. Danmark är tillräckligt bra så behöver inte bli en stor grej av det Smile

Wtf, inte så farligt att vara oskuld vid 18, en sak om man är 30 då kanske man går på hoe, men annars tycker jag det inte ska vara omöjligt med en naturlig väg.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-02-03,18:05,
Inlägg: #10
RE: 18 år och oskuld
Oskuld vid 18 är ingenting, tbh. Jag tyckte det var sent när jag tappade min vid 21, men sen har jag hört om rätt många som närmar sig 30 och fortfarande är lika oskuld som när de var 12.

I övrigt bör TS läsa inlägg #4 i tråden igen och ta det till sig. Valle kan sina grejer och att fixa denna sak handlar, som allt annat i livet, om att "do the work". Pusha dig själv så kommer det gå galant, vem du än är.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2015-02-06,14:01,
Inlägg: #11
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-01,00:40)Evilvalle Skrev: 1. Köp och läs denna bok:

http://cdon.se/b%C3%B6cker/strauss%2c_ne...p-21198461 (för motivation, inspiration och en introduktion till communityt).

2. Läs igenom denna (även part 2) http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=84

3. Gå ut och ragga på minst 6 tjejer, 2ggr i veckan under 1 års tid så kommer du bli mycket, mycket bättre (och även förlora din oskuld)
Har läst tråden nu men fick inte ut så mycket konkret av den?

Att köpa boken vet jag inte. Hjälper den?

(2015-02-01,11:58)Fiskarn Skrev: "Han har sagt att jag kan hänga med nån gång"

Alltså du har ju ett guldläge där. Han har öppnat upp att du gärna får följa med ut o festa. MEN eftersom du är passiv och inte visar intresse så tror han antagligen att du inte vill följa med. Vänta inte med han kommer höra av sig, det kommer han troligtvis inte eftersom han inte tror du vill ut. "Han har sagt att du kan hänga med nån gång, nu är det din tur att visa att du vill det.

Du tänker för mycket och har en allt för negativ attityd. Klart det är nervöst i början men du kommer tacka dig själv i efterhand att du tog chansen. Valet är ditt, antingen fortsätta i gamla vanor och sitta ensam hemma varje lördag (vilket du inte vill) eller se möjligheten att du kan träffa massa sjukt roliga människor på festen som du klickar med. Du kanske också klickar kanon med någon snygg tjej som du sedan tar nummer av.

Det är ju det roliga med en fest, att lära känna nya personer. Vad är de intresserade av osv.. När det gäller "fester" kvittar det om du inte känner så många. Folk dricker, blir mer sociala och fulla. De kommer snacka om allt möjligt med dig. Drick lite själv så dina sociala spärrar försvinner, försök ta plats och visa dig intresserad av andra så kommer det gå skitbra.

Vill du göra en förändring i ditt liv måste du agera.

Ditt mission till nästa helg blir att fråga om du kan hänga med din kompis ut och festa! Kan inte denne ska du gå igenom din klasslista och fråga dem.


Kan ju bara nämna att jag träffat så sjukt många nya kompisar ute via andra kompisar, vissa av dessa är mina närmsta vänner idag då vi klickar så sjukt bra.

Mitt problem i början var att jag hela tiden överanalyserade allt så fruktansvärt negativt och endast såg massa problem. När jag väl tog chansen insåg jag att mina uppmålade bilder inte stämde med verkligheten. Jag fick snarare en lätt ångest av vad jag gått miste om för att jag aldrig vågade ta chansen tidigare. Där vill du inte hamna om X antal år. Det ville inte jag heller, DÄRFÖR krävs det att du agerar även om det känns jobbigt i början.

Jo det stämmer det du säger. Men om jag nu skulle hänga med på en fest vet jag inte hur jag ska uppföra mig riktigt. Jag är inte den som kan gå fram och snacka med nya folk och om jag väl pushar mig att göra det och jag gör det så känns det som jag får ett dåligt bemötande.

(2015-02-01,13:36)Toledo Skrev: Håll dig till ett konto också förövrigt. Bannade det andra.

Jag reggade först men emailen funkade inte, därför gjorde jag ett till.

(2015-02-03,04:06)sjoggaa Skrev: Sluta runka(kolla tråden) och gå ut på krogen, inget fel att använda alkohol som hjälpmedel i början tycker jag, men du kanske vill att ditt första knull ska vara speciellt vad vet jag.

Spelar ingen roll hur första knullet är. Bara det inte är med en prostituerad eller någon som jag inte finner attraktiv. Annars spelar det absolut ingen roll om det är på en offentlig toalett eller var som. Tror ni tjejer har nåt emot att knulla på toaletter? Vet inte var det ska äga rum annars.
2015-02-06,15:15,
Inlägg: #12
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,14:01)Dikterad Skrev: Att köpa boken vet jag inte. Hjälper den?

Eftersom det är år 2015 skulle du ju kunna tanka den.

Den kommer ge dig inspiration och se att även de största av nördar kan bli bra med brudar.
2015-02-06,15:18,
Inlägg: #13
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,14:01)Dikterad Skrev: Jo det stämmer det du säger. Men om jag nu skulle hänga med på en fest vet jag inte hur jag ska uppföra mig riktigt. Jag är inte den som kan gå fram och snacka med nya folk och om jag väl pushar mig att göra det och jag gör det så känns det som jag får ett dåligt bemötande.
[/quote]
Hamna inte i nån offermentalitet där du är något, är dålig på det och det, som om det vore genetiskt och omöjligt att ändra på. Att prata med främlingar och få det att bli en trevlig interaktion är något man lär sig. Det kan kännas jävligt svårt nu, men övar man mycket på det så blir man bättre, nästan på ett magiskt vis kryper det på en.

Du kan ALDRIG lära dig interagera med tjejer genom att bara läsa böcker eller artiklar på internet, det ska understrykas. Det krävs att man snackar med hundratals tjejer. Visst, det kan vara tufft att plötsligt bli social inom ett gäng eller sin klass där man redan fått en roll, så jag råder dig att hitta nya jaktmarker och andra att gå ut med. Du borde kunna hitta någon från forumet att utvecklas tillsammans med. Gå och klubba, kör daygame, (du bor trots allt i sthlm!) öppna 1000 tjejer på ett år och du kommer börja lära dig vad som krävs för att attrahera tjejer och blir mycket mer chill socialt.

Citat:Spelar ingen roll hur första knullet är. Bara det inte är med en prostituerad eller någon som jag inte finner attraktiv. Annars spelar det absolut ingen roll om det är på en offentlig toalett eller var som. Tror ni tjejer har nåt emot att knulla på toaletter? Vet inte var det ska äga rum annars.

Förstår att du inte vill ta en du inte finner attraktiv, men jag tror inte det är så dumt iaf att ligga med ett "troll". Den här rädslan är vanlig hos killar, att om man väl ligger med en 3-poängare så är man fast med henne livet ut typ. Men det är i själva verket tecken på "scarcity mentality", att man inte litar på sin förmåga att skaffa fler och hetare tjejer senare. Men kan man fälla en brud kan man fälla alla, tjejer funkar likadant allihop (nästan). Så försök tänka att det är en liten "karriärsstege", du kanske är så illa tvungen att gå igenom en rad mindre attraktiva tjejer för att känna att du duger för någon iaf. Det senare var ganska stort för mig när jag förlorade oskulden (vid 23 års ålder Big Grin )
2015-02-06,16:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-06,16:09 av {2} Bruno.)
Inlägg: #14
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,14:01)Dikterad Skrev: Har läst tråden nu men fick inte ut så mycket konkret av den?

Att köpa boken vet jag inte. Hjälper den?

Nja, knappast. Jag ser inte riktigt vad du skulle få ut av att läsa den skräpboken mer än för själva nöjets skull. Den är inriktad på att bli en så kallad pickup artist och det är nog ingenting du vill vara.

Vill du förändra ditt liv så måste du ju börja ta småsteg, se till att göra det en smula mer obekvämt för dig hela tiden. Kolla på ångest101 till exempel, snubben gick tillbaka på ruta ett och började köra banalt enkla drillar med att gå fram och fråga tjejer om klockan och köra på parallellt med nätdejtning, men har sedan gått vidare till svårare grejer och har precis börjat få en del resultat nu.
Ett år tillbaka hade jag själv en patetisk spärr för att dra ut solo utan en massa polare men jag pushade mig och peu en peu blev det så att jag till slut började gilla det och kunde gå ut helt själv och få till det.

Sådana här citat...
Citat:Jag är inte den som kan gå fram och snacka med nya folk och om jag väl pushar mig att göra det och jag gör det så känns det som jag får ett dåligt bemötande.

måste du sluta med. Du är som en feminin beta som är rädd för att utsättas för alla negativa känslor du kan få ifall du inte får ett snällt, gulligt och fint bemötande från kvinnor (skriver endast i all välmening btw, har varit där själv), men det är faktiskt dags att man up nu om du nu verkligen vill lyckas.
Många andra här kör ju det där Approach Anxiety-programmet och snackar ju själva om att de har märkt resultat hos sig själva redan någon vecka in i programmet. Föreslår att du gör likadant och drar igång en blogg så kan du få feedback här och det går att följa din utveckling.

En sak jag noterat dock är att det verkar finnas förvånansvärt många övercurlade, lata och handlingsförlamade 90-talister därute som bara verkar gilla att ställa massa (oftast idiotiska) frågor och aldrig komma till skott, se till att du inte blir en av alla dem...

(2015-02-03,04:12)Ragnarök Skrev: Varför inte pröva en hora. Det kommer hjälpa ditt mindset mycket och släppa stressen och faktumet att du mår dåligt.

En hora? Nah, dude. Snacka om att sätta fitta på en piedestal? Sex i all ära, men det här programmerade behovet idag att folk prompt måste ligga hela tiden (för annars dör man!) tror jag är ett resultat av feministsamhället och kulturmarxismen som växt fram.

När jag fortfarande gick i skolan fanns det några riktig jävla ragator med attityd som blivit satta på piedestal från födseln och älskade och körde den klassiska "bitter för att du inte kan ligga?"-grejen så fort nån - gudskelov - valde att faktiskt använda sina kulor och att sätta bitchens på plats. Och valde man t. ex. hellre att hänga med sina polare och göra andra grejer på fritiden än att svansa efter dem som nån jävla beta så var det ju inte sällan ett tecken på att man givetvis var bög. Ett slags sätt att kunna skambelägga män för att få makt över dem.

Att ta en hora bara för att mainstream sagt åt honom att han bara är en misslyckad ung vit arg man, är värd kattpiss och ska känna stress över att ha inte fått X antal fitta, är att köpa in sig fullständigt i det grupptänket och föreställningsvärlden.
Riktiga män bör lära sig att definiera sitt värde utifrån egna värderingar. Lite klass (åtminstone första gången).
2015-02-06,18:27,
Inlägg: #15
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,16:06)Bruno Skrev: Nja, knappast. Jag ser inte riktigt vad du skulle få ut av att läsa den skräpboken mer än för själva nöjets skull. Den är inriktad på att bli en så kallad pickup artist och det är nog ingenting du vill vara.

Vill du förändra ditt liv så måste du ju börja ta småsteg, se till att göra det en smula mer obekvämt för dig hela tiden. Kolla på ångest101 till exempel, snubben gick tillbaka på ruta ett och började köra banalt enkla drillar med att gå fram och fråga tjejer om klockan och köra på parallellt med nätdejtning, men har sedan gått vidare till svårare grejer och har precis börjat få en del resultat nu.
Ett år tillbaka hade jag själv en patetisk spärr för att dra ut solo utan en massa polare men jag pushade mig och peu en peu blev det så att jag till slut började gilla det och kunde gå ut helt själv och få till det.

Sådana här citat...

måste du sluta med. Du är som en feminin beta som är rädd för att utsättas för alla negativa känslor du kan få ifall du inte får ett snällt, gulligt och fint bemötande från kvinnor (skriver endast i all välmening btw, har varit där själv), men det är faktiskt dags att man up nu om du nu verkligen vill lyckas.
Många andra här kör ju det där Approach Anxiety-programmet och snackar ju själva om att de har märkt resultat hos sig själva redan någon vecka in i programmet. Föreslår att du gör likadant och drar igång en blogg så kan du få feedback här och det går att följa din utveckling.

En sak jag noterat dock är att det verkar finnas förvånansvärt många övercurlade, lata och handlingsförlamade 90-talister därute som bara verkar gilla att ställa massa (oftast idiotiska) frågor och aldrig komma till skott, se till att du inte blir en av alla dem...

Jag har börjat läsa boken nu och sammanfattat de 13 tips de givit. Du kanske vet vilka de är eller måste jag skriva ner dem? I alla fall, tror du det funkar att köra med "neggs"? alltså att säga lite taskiga saker som "du borde ha håret uppsatt" eller "du har fått lite läppstift på tänderna". Skapar det verkligen mer intresse? Kanske hos vissa, osäkra tjejer, men många tjejer bör se igenom det spel man spelar? För om vi kollar på psykologin så tycker vi människor om andra som är trevliga mot oss. Men får man trevligt bemötande konstant så börjar man trötta på det och söker sig till det man inte kan uppnå - badboysens machoattityd, som de måste kämpa för att bli bekräftade. Men stabiliserade tjejer behöver ingen bekräftelse. Jag tror att "neggs" bara funkar hos osäkra tjejer som vill ha bekräftelse.

Jag har absolut ingen aning omvad "Approach Anxiety-programmet" är. Kan du utveckla? :S
2015-02-06,19:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-06,19:23 av {2} confused....)
Inlägg: #16
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,18:27)Dikterad Skrev: Jag har börjat läsa boken nu och sammanfattat de 13 tips de givit. Du kanske vet vilka de är eller måste jag skriva ner dem? I alla fall, tror du det funkar att köra med "neggs"? alltså att säga lite taskiga saker som "du borde ha håret uppsatt" eller "du har fått lite läppstift på tänderna". Skapar det verkligen mer intresse? Kanske hos vissa, osäkra tjejer, men många tjejer bör se igenom det spel man spelar? För om vi kollar på psykologin så tycker vi människor om andra som är trevliga mot oss. Men får man trevligt bemötande konstant så börjar man trötta på det och söker sig till det man inte kan uppnå - badboysens machoattityd, som de måste kämpa för att bli bekräftade. Men stabiliserade tjejer behöver ingen bekräftelse. Jag tror att "neggs" bara funkar hos osäkra tjejer som vill ha bekräftelse.

Jag har absolut ingen aning omvad "Approach Anxiety-programmet" är. Kan du utveckla? :S

Vi gillar snälla människor och när andra är trevliga mot oss, det stämmer mycket bra.

Men du måste skilja på gilla och attraheras av. En tjej kan tycka du är världens snällaste och trevligaste man, men ändå 0 attraktion och du blir friendzoonad. Det är generellt bad guys som får tjejerna och good guys blir friendzoonade, på grund utav att vara snäll är som regel en good guys starkaste kort och han bygger ofta hela sin identitet på att vara snäll, och vara snäll skapar absolut noll attraktion hos en tjej. Därmed så gillar tjejen killen och vill ha han som vän, men det finns inget sexuellt intresse så något mer än vän blir det inte.

Sen har du missuppfattat negs. Negs är inte att säga taskiga saker och få tjejen att må dåligt. Det är att visa tjejen att du inte sätter henne på en pediestal och du står lika högt om inte högre än henne i sociala heriarkin och/eller att du inte är intresserad i henne så hon jagar dig istället för tvärt om.

Och om vi kollar på psykologin så blir vi attraherad av det som fungerar för att överleva i naturen, så som vi levt större delen av våran tid på jorden. I naturen är det dom starka och dominanta som överlever bäst, därmed har evolutionen styrt oss till att vara stark och dominant som man som skapar mest intresse. Och ja, därför har bad guys som regel lätt att få tjejer och good guys svårt att få tjejer. För att i naturen utanför vårat moderna och säkra samhälle där man måste slåss/försvara sig mot andra rovdjur eller människor eller klättra i en hård social heriarki för att överleva, där är det bad guys som klarar sig bäst.


Och du kan sluta tro att bara vissa osäkra tjejer fungerar så här, tjejer generellt fungerar så här. Om "stabliserade och normala tjejer" inte behövde bekräftelse och det funkar att enbart vara snäll mot tjejer så hade inte du suttit här nu, det hade inte varit så att bad boys har lätt att få tjejer och good guys har svårt att få tjejer. Hela PUA communityt existerar till stor del för att good guys som är snälla inte får några tjejer och därför vill dom/vi ändra oss så att vi faktiskt kan få tjejer.


Och därmed sagt, att vara stark/dominant och ha hög social status betyder inte att du ska vara elak mot tjejer och få dom att må dåligt, du får inte förväxla detta med att vara elak mot tjejer. Det handlar mer om att inte toffla efter dom, sätta dom på en pediestal och agera som att dom är bättre och mer värda än du.


Och att säga till någon "du har läppstift på tänderna" eller "du borde sätta upp håret" är inte elaka saker. Det med läppstift är snarare snällt, hade inte du velat att någon tipsade dig om du hade något fult/äckligt på tänderna så du kan fixa till det? samt hade du tyckt en tjej är elak om hon sa till dig att du borde styla håret?

Du har ett mindsett där du tror att iprincip prata med tjejer är elakt. Behandla en tjej som du behandlar familje medlemmar eller nära kompisar. Till din bror/syster eller kompis, kan du till dom säga "du borde styla/sätta upp håret" eller "du har läppstift/mat på tänderna" utan att vara elak, ja då kan du säga det till en random brud också.
2015-02-06,19:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-06,19:11 av {2} Bruno.)
Inlägg: #17
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,18:27)Dikterad Skrev: Jag har börjat läsa boken nu och sammanfattat de 13 tips de givit. Du kanske vet vilka de är eller måste jag skriva ner dem? I alla fall, tror du det funkar att köra med "neggs"? alltså att säga lite taskiga saker som "du borde ha håret uppsatt" eller "du har fått lite läppstift på tänderna". Skapar det verkligen mer intresse? Kanske hos vissa, osäkra tjejer, men många tjejer bör se igenom det spel man spelar? För om vi kollar på psykologin så tycker vi människor om andra som är trevliga mot oss. Men får man trevligt bemötande konstant så börjar man trötta på det och söker sig till det man inte kan uppnå - badboysens machoattityd, som de måste kämpa för att bli bekräftade. Men stabiliserade tjejer behöver ingen bekräftelse. Jag tror att "neggs" bara funkar hos osäkra tjejer som vill ha bekräftelse.

Det här är just anledningen varför jag tyckte du aldrig borde plockat upp den där boken från första början. "Negs" och sånt är som sagt ingenting du verkligen ingenting som du vill hålla på med.
Alltså äkta game handlar om att utveckla sig själv som person och se till att man blir en jävla badass och en attraktiv människa, det är så du blir en värdefull ägodel på köttmarknaden. Ta det i motsats till att köra med "negs" och diverse tekniker där du försöker öka din status på artificiellt vis i sociala sammanhang. Jag hade faktiskt lagt ner boken ifall jag var du och slutat läsa helt. Kolla in självutvecklingsbloggar som Good Looking Loser, DangerandPlay eller BoldandDetermined, de är faktiskt legit och det kan nog fler än jag intyga här nu. Det finns mycket skräpmaterial från folk som aldrig riktigt prövat på själva och vet vad det handlar om hur det fungerar och som faktiskt ofta riskerar att bara göra en sämre socialt och med kvinnor än vad man var innan.

Vill du vara snubben som har självförtroendet, integriteten och karisman osv. att ta över och dominera sociala tillställningar, som gör att du kan ligga med kvinnor nån nivå över din egen, eller vill du vara någon halvmes som manipulerar kvinnor med "negs" och lägger på en persona för att få till det där halvt sporadiska knullet?

(2015-02-06,18:27)Dikterad Skrev: Jag har absolut ingen aning omvad "Approach Anxiety-programmet" är. Kan du utveckla? :S

Dudes på forumet som kör det:
www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=3171
www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=3173

Info om programmet själv, läs:
http://www.goodlookingloser.com/anxiety/program-index
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...m-week-1-1
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-2
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-3
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-4
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...m-week-5-1
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-6
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-7
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ram-week-8
http://www.goodlookingloser.com/entry/ap...ks-forever

Bra sidor för att hjälpa dig bli en jävla badass som äger här i livet:
http://goodlookingloser.com
http://www.dangerandplay.com
http://boldanddetermined.com
2015-02-07,14:32,
Inlägg: #18
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,14:01)Dikterad Skrev: Jo det stämmer det du säger. Men om jag nu skulle hänga med på en fest vet jag inte hur jag ska uppföra mig riktigt. Jag är inte den som kan gå fram och snacka med nya folk och om jag väl pushar mig att göra det och jag gör det så känns det som jag får ett dåligt bemötande.

Du har fått kanontips av de andra att ta till dig nu!

Du måste dock ändra ditt tänk och sluta vara rädd för vad andra ska tycka om dig. Istället för att utgå ifrån det negativa "undra om de gillar mig?" bör du forma om den frågan och utgå från dig själv och ställa dig frågan "Undra vad de gillar?"
Den första är negativt laddad då den resulterar i att du kommer tänka ut massa nonsens varför de inte skulle gilla dig. Den andra utgår från att du är(blir) nyfiken på det nya folket och att du måste ta reda på vem de är eftersom du inte vet.

Skrivit om detta i en av mina bloggposter:

Citat:”I don’t care what you think of me; this is who I am, and I refuse to be anyone else.”

Att bli sårbar handlar om att våga utsätta sig. Att gå ur comfortzonen. Att göra det du vill utan att bry dig. Att våga vara helt ärlig. T.ex. Du står upp för dig själv men du vågar också medge att du hade fel. Detta eftersom det inte finns några anledningar till att dölja dina svagheter.

Period av smärta
sker initialt när vi ska forma ett nytt beteende, ändra oss. Vi kommer att misslyckas, det gäller allt, tjejer, sport etc. De flesta hatar detta och undviker därför detta så mycket som möjligt. Att vara sårbar smärtar och är pinsamt. Istället för att undvika det ska du ACCEPTERA smärtan.

Men för att bli bättre KRÄVS det att du öppnar upp dig och vågar bli sårbar. Oavsett vad det gäller. Du kommer såklart bli osäker, komma med dumma rationaliseringar, planera diverse händelseförlopp och överanalysera.

Key är att tänka på vad du missar om du inte tar chansen.


Var ärlig mot dig själv: Vill du ändra på dig själv, bli av med oskulden, ligga med snygga tjejer och utvecklas som människa?

Om svaret är ja...så måste du våga ta chanser. Utan förändring kommer du vara kvar i dina vanor som du inte gillar... Hur roligt vore det egentligen? Att veta att imorgon blir ytterligare en dag i det livet jag inte trivs med. Att ta möjligheter gör att du utvecklas till det du strävar emot.
2015-02-07,15:47,
Inlägg: #19
RE: 18 år och oskuld
(2015-02-06,18:27)Dikterad Skrev: Jag har börjat läsa boken nu och sammanfattat de 13 tips de givit. Du kanske vet vilka de är eller måste jag skriva ner dem? I alla fall, tror du det funkar att köra med "neggs"? alltså att säga lite taskiga saker som "du borde ha håret uppsatt" eller "du har fått lite läppstift på tänderna". Skapar det verkligen mer intresse? Kanske hos vissa, osäkra tjejer, men många tjejer bör se igenom det spel man spelar? För om vi kollar på psykologin så tycker vi människor om andra som är trevliga mot oss. Men får man trevligt bemötande konstant så börjar man trötta på det och söker sig till det man inte kan uppnå - badboysens machoattityd, som de måste kämpa för att bli bekräftade. Men stabiliserade tjejer behöver ingen bekräftelse. Jag tror att "neggs" bara funkar hos osäkra tjejer som vill ha bekräftelse.

Min vän, om du verkligen vill ändra på ditt liv så måste du ha ett annat mindset än det du påvisar här. Det handlar inte om att teorisera fram en strategi och rationalisera huruvida det fungerar eller inte för att sedan gå ut och knock it out of the park, det handlar om att gå ut, våga försöka, vara redo att misslyckas och bygga erfarenhet som sedan kommer att leda dig rätt. Detta innebär att du måste sluta spekulera huruvida någonting kanske fungerar eller inte innan du ens vet vad det är mer än vad du läst, åtminstone inte förrän du fått en massa mer erfarenhet. Du bör inte heller ta någon annans ord som gospel huruvida det fungerar eller inte, för vad som fungerar för någon annan fungerar inte nödvändigtvis för dig och vice versa. Vad du måste göra om du vill få ett överflöd av punani är att våga testa själv och give it your best shot, utan garantier för att det ska fungera men med en nyfiken inställning inför vad som kommer att hända. Negs kanske är det enda du behöver lägga till i ditt sätt att vara för att det ska klicka med massa tjejer, vem vet? Ingen kommer någonsin veta om du aldrig försöker.

Det jag skrev ovan är det viktigaste jag kan säga till dig. Vad gäller din kontenta i inlägget har du missuppfattat vad en neg är (vilket är JÄTTEvanligt gjort) - det är inte något man säger på ett otrevligt sätt, tvärtom sägs det oftast på ett socialt korrekt och artigt sätt. Vad det går ut på är att liksom råka säga något som är nästan otrevligt för att det insinuerar att du inte är intresserad, men du säger det inte rakt ut eftersom det hade varit socialt okalibrerat och tryhard utan du råkar bara säga för mycket. Detta ger intrycket av att du inte är intresserad av tjejen vilket, beroende på tjejen, är antingen positivt eller negativt. Är tjejen van vid att killar faller för henne vid första ögonkastet kommer detta vara extremt ovanligt och ofta kommer hon undra varför du inte är intresserad, men börja bry sig om din bekräftelse. För övrigt handlar det inte om att någon nödvändigtvis behöver din bekräftelse utan att de blir påverkade av den. Det finns inte en människa i världen som inte påverkas av någons bekräftelse, även om det varierar hur många som kan påverka personen. Och angående att se igenom spel så ska det rätt mycket till att någon ska tro att du spelar spel. Folk som är genuina kan också säga rätt keff saker, så om du säger nåt dumt kommer folk antagligen bara tro att du är sån.

Tro inte på det jag säger som gospel nu. Testa istället själv. Men för din egen skull gör du bäst i att inte teorisera för mycket runt det här innan du väljer att försöka, det blir bara mer och mer stigmatiserat ju mer du mystifierar det. Gå ut och kör. Det är det enda som räknas, och det innebär dels att du kan sitta och gissa dig till slutsatser framför en datorskärm tills du blir 50 utan att fått doppa än. Men det innebär också att om du inte gör något annat än att gå fram till tjejer utan att tappa modet så behöver du inte ha listat ut någon magisk formel, oskulden kommer ryka ändå. Det är messy, men det är vad det kostar om det verkligen vill. Up to you.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  20årig oskuld 123456 27 12,494 2013-05-10,00:14
Senaste inlägg:: devil

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}