LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ovan situation, hur svarar man
2016-02-11,11:04,
Inlägg: #1
Ovan situation, hur svarar man
okey boys. har pratat och varit på två träffar med en tjej sen i julas. senaste träffen så hånglade (i brist på bättre ord) vi massor och hon visade alla tecken på attraktion. hittade
ursäkter för att jag skulle ta på henne, stora pupiller, alltid kroppskontakt. kommer ihåg saker jag berättade för flera månader sen (återkommer till detta) ville knappt släppa mig och kysste mig hej då när vi skildes åt. dagarna efter bombade hon sina sms med smileys, mer än vanligt. sen helt plötsligt vände hon kappan totalt. nu ville hon helt plötsligt bara ses som vänner för att hon inte vill ha ett förhållande (skitsnack).

Så hur styr jag detta till att fortsätta träffas som vi gjort (inte som enbart vänner) ? Jag vet inte ännu om jag vill ha förhållande med henne eller ej men vill ju fortsätta ses och se
vart det leder till. Har inte tofflat eller sms-bombat henne efter senaste dejten. Enda jag kan tänka mig var att vi sprang på en vän till henne på vår senaste träff som frågade om vår relation. tjejen i fråga sa först att vi var vänner med ett skratt sen lade hon till att hon vet nog vart relationen pekar mot. Är fan hundra på att hon gillar mig.

Lite bakgrund som kan va viktig är att vi träffades lite i somras (hade sex osv) sen flyttade hon en timma bort och vi gled isär men tog altlså upp kontakten nu i julas igen.
2016-02-11,14:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-11,14:06 av {2} Parafras.)
Inlägg: #2
RE: Ovan situation, hur svarar man
"Vi kan vara fiender! Ska vi dricka öl på fredag? Du bjuder för jag är fattig!"
"Sluta prata om förhållanden och skit haha, öl på fredag?"
"mmmmmmm najs! Öl på fredag?"
"JAG ÄR ALKIS, ÖL PÅ FREDAG?"
"okokokokokokokokokok. Igår hände sjukaste grejjen.."
"Jag har druckit fem koppar kaffe och skakar just nu. Hur fixar man? ehm visst =)"
"aa lätt, men sluta ragga på mig när du är full bara. Öl på fredag?"
"Fan. Berättade precis för mormor att jag funderar på att gifta mig med dig. Hon kommer bli besviken för hon vill ha barnbarn.. öl på fredag?"

Återkommande temat är alltså inte att du ska dricka öl på fredagar, utan att du kan reagera lite hur fan vill du vill bara du inte säger "?? Men varför kysste du mig då?? vafan!!" och reagerar starkt. Lyssna inte på vad hon säger utan vad hon gör.

Jag tror, personligen, att hon bara kollar hur du ska reagera och ser om hon kan sätta dig "ur balans".

Edit:
En annan kul grejj du kan pröva är att framea det som att hon är extremt konstig som tar upp detta.
"Haha, va? Ehm visst hahah"

Hon kommer börja förklara sig och undra vad du tycker om henne osv. Men denna hade jag bara gjort om jag inte "brydde" mig om henne. Finns andra mer erfarna än mig som säkert kan svara bättre.
2016-02-11,20:10,
Inlägg: #3
RE: Ovan situation, hur svarar man
Tackar mannen. Förstår liksom inte vart denna helomvändning kom ifrån. Jag tycker att det är rätt udda, känns som att hon hoppade på mig med detta ifrån ingenstans.
2016-02-11,21:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-11,21:45 av {2} kball.)
Inlägg: #4
RE: Ovan situation, hur svarar man
Råkad skicka innan jag skrev färdigt. Så min fråga är: Vad säger/skriver jag nu till henne? Att vi borde ba hänga o lära känna varann?

Med sådan frame som Para skriver om

Vet liksom inte hur jag ska gå tillväga
2016-02-11,23:25,
Inlägg: #5
RE: Ovan situation, hur svarar man
(2016-02-11,21:43)kball Skrev: Råkad skicka innan jag skrev färdigt. Så min fråga är: Vad säger/skriver jag nu till henne? Att vi borde ba hänga o lära känna varann?

Med sådan frame som Para skriver om

Vet liksom inte hur jag ska gå tillväga

Vad vill du ha ut av henne, förhållande eller bara kk?
2016-02-11,23:34,
Inlägg: #6
RE: Ovan situation, hur svarar man
Alltså, vill styra det så att vi dejtar och lär känna varandra. Om du funkar bra och dom rätta känslorna utvecklar sig så absolut förhållande.
2016-02-11,23:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-11,23:47 av {2} Pienso.)
Inlägg: #7
RE: Ovan situation, hur svarar man
(2016-02-11,23:34)kball Skrev: Alltså, vill styra det så att vi dejtar och lär känna varandra. Om du funkar bra och dom rätta känslorna utvecklar sig så absolut förhållande.

Fortsätt träffas i så fall men träffa andra tjejer samtidigt, jag upplevde det som alltid lättare att träffa andra tjejer så får hon jaga dig. Dra inte förhastad slutsatser bara för att ni har sett ett par gånger så ingår ni inte i ett förhållande. Knulla, hitta på roliga saker, jävlas med varandra. Styr upp förkrök eller vad fan som helst, spelar ingen roll vad ni gör utan HUR ni gör det.

EDIT: Det verkar som hon diggar dig, men ni verkar inte ha setts så många gånger, chilla och träffa andra brudar och prioritera inte henne, låter mer som att du har fått uppfattning att ni är på väg in i ett förhållande, men hon vill nog lära känna dig mer och därför svarar hon att hon inte vet vad vilket håll relationen går mot.
2016-02-11,23:59,
Inlägg: #8
RE: Ovan situation, hur svarar man
Det lär ju vara antingen nått ex som hastigt dykt upp eller så har hon freakat ur för att hon känner att relationen kan leda till något (innan var det väl kul, träffas osv). Söker lite konkret råd: Vad skriver jag för att lägga upp så att vi ses ändå? Hon skrev att hon bara vill vara vänner och frågade om jag vill ses då
2016-02-12,00:09,
Inlägg: #9
RE: Ovan situation, hur svarar man
Du fick bra konkreta råd förut. Du är alldeles för investerad just nu så börja snacka med andra tjejer för du bryr dig för mycket om vad denna tycker och tänker.
2016-02-12,00:33,
Inlägg: #10
RE: Ovan situation, hur svarar man
Hehe älskar sånna här trådar Wink

Sitter själv i en sån sits nu, gjort flera gånger. Man tror att man borde lära sig, men inte fan gör man det.

Kort o gott, är det dömt att gå åt helvete när du blir för investerad å helt enkelt bryr dig för mycket om hur det går med just denna. Tro mig, du är inte kär, du har inte känslaro för henne, det handlar bara om att du är mer investerad än vad hon är.

Tänk dig själv, har du en tjej som skriver till dig, som du inte är intresserad av, ja då bryr du dig inte, å mår troligtvis riktigt bra å känner dig baws.

Sen kommer en tjej du gillar å dissar dig, då blir du sänkt, börjar fundera på varför hon inte gillar dig, börjar skriva massa needy sms.

Ja vad ska du göra med denna?

1. Börja ragga andra bara, tänk inte så mycket på henne, kanske känns fel å att du vill bara ha just denna, ignorera dom känslorna å ragga andra.

2. Ja, gå med på o ses som vänner bara, drar ni ut, krökar som vänner... lär ni troligtvis ligga ändå. Knappast en hemlighet att man gör "dumma saker" på fyllan =)
2016-02-12,11:14,
Inlägg: #11
RE: Ovan situation, hur svarar man
Jo jag är för investerad just nu, det förstår jag. Är dock hon som varit mer investerad, dubbel-sms var vanligt ifrån henne när jag inte svarade osv se första posten. Något hände några dagar efter dejten som drog ner hennes investerings-nivå till 0 och kvar står man liksom på samma nivå, så klart att för stunden är man mer investerad. Har dock styrt upp en dejt med en liten blond på söndag så det är inte all doom and gloom.

Jag frågar n00biga frågor för jag gillar svar som säger "gör så här, så blir det såhär", din post Para för jättebra. fluff-fluff svar var anledningen till att jag slutade hänga på C-R
2016-02-12,12:03,
Inlägg: #12
RE: Ovan situation, hur svarar man
(2016-02-12,11:14)kball Skrev: Något hände några dagar efter dejten som drog ner hennes investerings-nivå till 0 och kvar står man liksom på samma nivå,
Or did it?

Som jag ser det testar hon dig, ingen går från 100 till 0 så fort. Skriv inget "vettigt" eller "logiskt" som svar så ska det nog gå, uppdatera gärna.
2016-02-12,18:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-12,18:21 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #13
RE: Ovan situation, hur svarar man
"Du har faktiskt rätt, det är bättre om vi är vänner, känns bekvämare med dig på något sätt" (detta kommer ge henne tankar som: "vad menar han med bekvämare?" "varför vill han bara vara vänner helt plötsligt"), du har nu tagit över framen och det är hon som kommer försöka göra dig intresserad i "något mer" igen.

IRL när ni hänger kan du subtilt göra henne svartsjuk genom att prata om någon annan tjej som börjat visa intresse i dig men som du är "osäker på än, men hon verkar schysst som fan".

OM du eskalerar, så gör inget extremt - en kram, en puss på kinden, för att sedan snabbt pusha iväg henne och säga: "lugn nu, vänner, remember?" med ett evil smile.

Sen äre löst

(2016-02-12,12:03)Parafras Skrev: Or did it?

Som jag ser det testar hon dig, ingen går från 100 till 0 så fort. Skriv inget "vettigt" eller "logiskt" som svar så ska det nog gå, uppdatera gärna.

Ja, det är ett test för att se hans abundance och hur lätt hon kan kontrollera honom - Märker hon att han blir nojjig kommer intressenivån att sjunka - gör han istället som jag skrev så kommer han "passera" testet och intressenivån öka.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-02-12,20:33,
Inlägg: #14
RE: Ovan situation, hur svarar man
Bra skit. Fattar grejen. Ska jag ta ett steg tillbaka o låta henne föreslå att ses?
2016-02-12,20:42,
Inlägg: #15
RE: Ovan situation, hur svarar man
(2016-02-12,20:33)kball Skrev: Bra skit. Fattar grejen. Ska jag ta ett steg tillbaka o låta henne föreslå att ses?

Ja låt henne göra det, ut och träffa andra brudar så länge, du kan ju lägga upp framen som valle sa. Allt handlar om att vända på det så hon investerar i dig, hon ska jaga dig, du är priset inte hon.
2016-02-12,20:43,
Inlägg: #16
RE: Ovan situation, hur svarar man
lol konversationen där hon skrev att hon hellre vill ses som vänner böjrade med att jag föreslog att ses. insåg att dagen jag föreslog ju är alla hjärtans dag. hade fan ingen aning. kan ha nått med reaktionen att göra
2016-03-21,13:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-21,13:45 av {2} tay.)
Inlägg: #17
RE: Ovan situation, hur svarar man
(2016-02-12,18:19)Evilvalle Skrev: "Du har faktiskt rätt, det är bättre om vi är vänner, känns bekvämare med dig på något sätt" (detta kommer ge henne tankar som: "vad menar han med bekvämare?" "varför vill han bara vara vänner helt plötsligt"), du har nu tagit över framen och det är hon som kommer försöka göra dig intresserad i "något mer" igen.

IRL när ni hänger kan du subtilt göra henne svartsjuk genom att prata om någon annan tjej som börjat visa intresse i dig men som du är "osäker på än, men hon verkar schysst som fan".

OM du eskalerar, så gör inget extremt - en kram, en puss på kinden, för att sedan snabbt pusha iväg henne och säga: "lugn nu, vänner, remember?" med ett evil smile.

Sen äre löst



Ja, det är ett test för att se hans abundance och hur lätt hon kan kontrollera honom - Märker hon att han blir nojjig kommer intressenivån att sjunka - gör han istället som jag skrev så kommer han "passera" testet och intressenivån öka.

Jag har själv detta problem med "friendzone " ibland.

Så du menar , att en kille kan överta makten, dvs göra så att tjej som I nuläget INTE är investerad I honom BLIR investerad genom att killen själv friendzonar henne?

Att själv friendzona tjejer är en kraftig game teknik, har jag förstått rätt?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för Fiskarn 14 6,240 2016-01-29,20:31
Senaste inlägg:: Willson
  Riktigt svår situation! JimoshiG 1 2,339 2015-04-19,23:19
Senaste inlägg:: golvmopp
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 2,388 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  En rolig dock ovan situation! Behöver lite hjälp! Flumrider 28 11,588 2013-08-19,14:22
Senaste inlägg:: Tenga
  En speciell situation med en tjej (VARNING långt inlägg). Avager 5 1,794 2012-12-09,20:20
Senaste inlägg:: Vagabond
  tjej som ej svarar på sms hur uppföra sig om man träffar henne? Beerpong 8 3,100 2012-09-22,17:24
Senaste inlägg:: WALL-E
  Ta kontakt med tjej i "speciell" situation vinividivici 3 1,602 2012-05-29,19:34
Senaste inlägg:: Insecureboy
  Situation med tjej som har pojkvän – hur hanterar jag det här bäst? illusionisten 5 2,067 2012-05-05,09:55
Senaste inlägg:: illdan

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}