LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom utav att sluta runka!
2014-03-07,00:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,00:08 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #1801
RE: Symptom utav att sluta runka!
Och, ju mer stimuleringar vi utsätts för desto mindre känsliga blir dem och desto starkare stimulanser krävs. Det låter logiskt. Tänker bl.a. porr back in the days. Det finns en viss nivå och denna minskas ju mer vi stimuleras. Jag vet i yngre dagar under exempelvis jul/nyår - sjukt roliga dagar, däremot dagen efter---> dötrist. Detta är alltså ett tecken på att det krävs mycket högre stimuli för att känna glädjen (+ övrigt som dopamin reglerar) dagen efter eftersom att mycket redan är taget. =(färre dopamin-receptorer, därmed lägre upptag av dopamin och färre dopamin-effekter.)

När det gäller nivåerna, finns det någon teori om hur lång tid det tar för återställning?

Visst att man får en kick dag 1 efter en kaffefri vecka.. men hellre ta kaffe dagligen och må bra av det än att leva 6 dagar tråkigare och vänta på kicken. Antingen blir väl dopamineffekterna mer volatila eller mer utplanande? Eller vad ger detta i slutändan om man ser över en längre period..?
Om man lever amishliv, du sänker stimulierna (för allt? eller för de saker du slutar med) men den kommer väl anpassas till det nya levernet, där ett kokt ägg kanske stimulerar dopamin lika mycket som en stor megaglassstrut för en annan.
Och med slösurf/ tv/... det är stimuli för oss... men om vi inte gör dessa saker kommer väl stimulin anpassas till vad vi gör istället. Kanske att läsa några kapitel ur en bok ger samma stimuli...

Förstår alltså delarna men inte hur de kan påverka helheten... Visst känslan av musiken är bättre efter en vecka utan den, däremot ser jag inte hur den påverkar mitt övriga liv.

Edit: Blev säkert rörig text men är oinsatt...
och sedan bör man nog ta bort påminnelser på mailen från vissa ämnen... Satt igår och gjorde grupparbete med några tjejer och skulle in på mailen. Första som dyker fram är >>> "Nytt svar till Symptom utav att sluta runka!"
2014-03-07,00:41,
Inlägg: #1802
RE: Symptom utav att sluta runka!
Kan fylla ut lite mer hur jag ser det imorrn om ditt resonemang men

Målet på daglig basis är ju självklart att man ska må bra etc så man ska ju självklart inte försöka sträva efter att "hålla tillbaka" dopamin m.m.

Kontentan är här att ungefär att ta uppehåll. Ungefär som man gör med kosttillskott. För att hålla nere tolerans hos receptorerna.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-03-07,01:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,01:28 av {2} tay.)
Inlägg: #1803
RE: Symptom utav att sluta runka!
Intermittent fasting ökar också D2 receptorer. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17960763

Gör själv dock inte det då jag är redan smal och vill inte bli mer smal , men kanske bra för dom som vill gå ner i vikt
2014-03-07,11:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,11:16 av {2} Commander.)
Inlägg: #1804
RE: Symptom utav att sluta runka!
Var det inte uppe i tråden om att öka serotoninnivåerna om nåt tillskott som långsiktigt öka D2 receptorerna?

EDIT: Inositol hette det, fanns här http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Mus...sitol.html

EDIT 2: http://www.casanovalounge.se/showthread....2#pid38142
2014-03-07,14:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,14:41 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #1805
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,00:03)Fiskarn Skrev: Och, ju mer stimuleringar vi utsätts för desto mindre känsliga blir dem och desto starkare stimulanser krävs. Det låter logiskt. Tänker bl.a. porr back in the days. Det finns en viss nivå och denna minskas ju mer vi stimuleras. Jag vet i yngre dagar under exempelvis jul/nyår - sjukt roliga dagar, däremot dagen efter---> dötrist. Detta är alltså ett tecken på att det krävs mycket högre stimuli för att känna glädjen (+ övrigt som dopamin reglerar) dagen efter eftersom att mycket redan är taget. =(färre dopamin-receptorer, därmed lägre upptag av dopamin och färre dopamin-effekter.)

När det gäller nivåerna, finns det någon teori om hur lång tid det tar för återställning?

Visst att man får en kick dag 1 efter en kaffefri vecka.. men hellre ta kaffe dagligen och må bra av det än att leva 6 dagar tråkigare och vänta på kicken. Antingen blir väl dopamineffekterna mer volatila eller mer utplanande? Eller vad ger detta i slutändan om man ser över en längre period..?
Om man lever amishliv, du sänker stimulierna (för allt? eller för de saker du slutar med) men den kommer väl anpassas till det nya levernet, där ett kokt ägg kanske stimulerar dopamin lika mycket som en stor megaglassstrut för en annan.
Och med slösurf/ tv/... det är stimuli för oss... men om vi inte gör dessa saker kommer väl stimulin anpassas till vad vi gör istället. Kanske att läsa några kapitel ur en bok ger samma stimuli...

Förstår alltså delarna men inte hur de kan påverka helheten... Visst känslan av musiken är bättre efter en vecka utan den, däremot ser jag inte hur den påverkar mitt övriga liv.

Edit: Blev säkert rörig text men är oinsatt...
och sedan bör man nog ta bort påminnelser på mailen från vissa ämnen... Satt igår och gjorde grupparbete med några tjejer och skulle in på mailen. Första som dyker fram är >>> "Nytt svar till Symptom utav att sluta runka!"

Det som gäller är att binda dopaminboosterna till konstruktiva handlingar, så du inte slösar bort det på skit. Dopamin reglerar förmågan att minnas och koncentrera sig med.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-03-07,15:23,
Inlägg: #1806
RE: Symptom utav att sluta runka!
Ett par saker dopamin gör:

Dopamine - synthesized from amino acid Levodopa

- Alertness
- Motivation
- motor control
- immune function
- Ego hardening, confidence, optimism
- Sexual Desire
- Fat gain and loss
- lean muscle gain
- Bone density
- ability to sleep soundly
- Inhibits prolactin
- thinking, planning, and problem solving
- Aggression
- Increase psychic and creative ability
- Reduction of compulsivety
- Salience and paranoia
- Processing of pain
- Increase sociability

http://wiki.answers.com/Q/List_all_the_e...ansmitters
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-03-07,15:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,15:28 av {2} Commander.)
Inlägg: #1807
RE: Symptom utav att sluta runka!
NÄRA ÖGAT!!!! Fy faan....

Sitter i plugget med världens tråkigaste uppgift och har inte runkat på 72 dagar. Har inte knullat på snart tre dygn och nu när tristessen blev för påtaglig och det gick förbi en tight liten donna med yoga pants blev det för mkt. Kuken började värka och kittlas ända upp i magen så typ sprang till muggen och var BARA TVUNGEN att släppa på trycket och dra en redig jävla Tarzan.

Precis när jag kommer in på muggen och låser dörren kommer jag på mig själv och får världens ångest - hur fan tänker jag när jag kommit 72 dagar utan fap och är på väg att fucka ur bara för att jag inte haft sex på några dagar?! Svaret är att jag är kåt som ett djur och ibte tänkte alls.

Nu sitter jag iaf här på muggen och reflekterar över vad som just hände. En sak är säker och det är att nofap utan regelbunden sex är ett helvete. Jag är dock JÄVLIGT NÖJD över mig själv att jag han stoppa runkaren inom mig i tid.

Nu ska jag bajsa eftersom jag ändå sitter här på muggen, och oh well det är ju nästan lika skönt som att runka.... Wink

Eftersom jag hann hindra mig själv i tid är jag snart inne på dag 73 - bara det är motivation att fortsätta.

Är NoPoop nästa grejj månne? Hehehehe
2014-03-07,17:13,
Inlägg: #1808
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,15:26)Commander Skrev: NÄRA ÖGAT!!!! Fy faan....

Sitter i plugget med världens tråkigaste uppgift och har inte runkat på 72 dagar. Har inte knullat på snart tre dygn och nu när tristessen blev för påtaglig och det gick förbi en tight liten donna med yoga pants blev det för mkt. Kuken började värka och kittlas ända upp i magen så typ sprang till muggen och var BARA TVUNGEN att släppa på trycket och dra en redig jävla Tarzan.

Precis när jag kommer in på muggen och låser dörren kommer jag på mig själv och får världens ångest - hur fan tänker jag när jag kommit 72 dagar utan fap och är på väg att fucka ur bara för att jag inte haft sex på några dagar?! Svaret är att jag är kåt som ett djur och ibte tänkte alls.

Nu sitter jag iaf här på muggen och reflekterar över vad som just hände. En sak är säker och det är att nofap utan regelbunden sex är ett helvete. Jag är dock JÄVLIGT NÖJD över mig själv att jag han stoppa runkaren inom mig i tid.

Nu ska jag bajsa eftersom jag ändå sitter här på muggen, och oh well det är ju nästan lika skönt som att runka.... Wink

Eftersom jag hann hindra mig själv i tid är jag snart inne på dag 73 - bara det är motivation att fortsätta.

Är NoPoop nästa grejj månne? Hehehehe

hahaha underbart, har inte runkat på 1-2 månader och fick liknande känsla igår kväll när jag låg i soffan och får nakenbilder av en brud på snapchat, doppade senast förra helgen.
2014-03-07,18:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,18:31 av {2} Commander.)
Inlägg: #1809
RE: Symptom utav att sluta runka!
Haha mm.. Jag undrar om det kan bero på att jag börjat käka 48 mg zink samt 5000IE d-vitamin om dagen igen. Började igår. Vet ju att man blir sjukt mkt kåtare i början av zink. Hur är det med D-vitamin, höjer även det ens libido/kåthet?

Edit: Snabbgooglade fram denna ganska intressanta artikel rörande manlig hälsa, testo och libido. Har man underskott kan D-vitamintillskott alltså öka både testo och libido och det är SJUKT NICE eftersom vi alla har ett rätt fett underskott på D-vitamin i Sverige, i synnerhet efter denna vinter med så dåligt väder med NOLL exponering i solen.

http://sundailyhealth.com/blog/Vitamin-D...ate-health
2014-03-07,18:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,18:54 av {2} tay.)
Inlägg: #1810
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,11:08)Commander Skrev: Var det inte uppe i tråden om att öka serotoninnivåerna om nåt tillskott som långsiktigt öka D2 receptorerna?

EDIT: Inositol hette det, fanns här http://www.mmsports.se/Kosttillskott/Mus...sitol.html

EDIT 2: http://www.casanovalounge.se/showthread....2#pid38142

yeah dock mycket dyrare på mmsports jemfört med iherb.

iherb: http://www.iherb.com/Now-Foods-Inositol-...null&ic=17

454 gram för 200 kronor (31 dollar)

MMsports = 150 gram för 169 kronor.
2014-03-07,19:13,
Inlägg: #1811
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,15:26)Commander Skrev: NÄRA ÖGAT!!!! Fy faan....

Sitter i plugget med världens tråkigaste uppgift och har inte runkat på 72 dagar. Har inte knullat på snart tre dygn och nu när tristessen blev för påtaglig och det gick förbi en tight liten donna med yoga pants blev det för mkt. Kuken började värka och kittlas ända upp i magen så typ sprang till muggen och var BARA TVUNGEN att släppa på trycket och dra en redig jävla Tarzan.

Precis när jag kommer in på muggen och låser dörren kommer jag på mig själv och får världens ångest - hur fan tänker jag när jag kommit 72 dagar utan fap och är på väg att fucka ur bara för att jag inte haft sex på några dagar?! Svaret är att jag är kåt som ett djur och ibte tänkte alls.

Nu sitter jag iaf här på muggen och reflekterar över vad som just hände. En sak är säker och det är att nofap utan regelbunden sex är ett helvete. Jag är dock JÄVLIGT NÖJD över mig själv att jag han stoppa runkaren inom mig i tid.

Nu ska jag bajsa eftersom jag ändå sitter här på muggen, och oh well det är ju nästan lika skönt som att runka.... Wink

Eftersom jag hann hindra mig själv i tid är jag snart inne på dag 73 - bara det är motivation att fortsätta.

Är NoPoop nästa grejj månne? Hehehehe

Hahahaa Smile gj man! Själv får man aldrig ligga Sad
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-03-07,19:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-07,19:29 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #1812
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,18:54)tay Skrev: yeah dock mycket dyrare på mmsports jemfört med iherb.

iherb: http://www.iherb.com/Now-Foods-Inositol-...null&ic=17

454 gram för 200 kronor (31 dollar)

MMsports = 150 gram för 169 kronor.

Dock tar det sin tid att frakta från iherb, men det kan det vara värt, då det är mycket billigare, som sagt.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-03-07,20:04,
Inlägg: #1813
RE: Symptom utav att sluta runka!
med 4 dollars frakten tar det lång tid (4-5 veckor tror jag), med 8 dollars frakten brukar det ta några dagar till en vecka.
2014-03-07,20:06,
Inlägg: #1814
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-07,20:04)tay Skrev: med 4 dollars frakten tar det lång tid (4-5 veckor tror jag), med 8 dollars frakten brukar det ta några dagar till en vecka.

Ah yeah, just ja, har enbart testat den billigaste (LOL).
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-03-09,23:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-09,23:19 av {2} Dirty-Dog.)
Inlägg: #1815
RE: Symptom utav att sluta runka!
Wazzup motherfuckas?

Dirty-D is back in town! Efter syndigt leverne med dagliga öl, äventyr i söderland, 7-månaders distansförhållande och rejält med syndigt runkande har han tagit tag i livet igen efter all skit och noll motivation till plugget.

Det är NR6 och NA9 idag. 6 dagar utan runk, 9 dagar utan alkoholintag. Gymmar, springer, rör på mig.
Gjorde slut på distansförhållandet för 1,5 vecka sedan. Nu kör vi igen! Big Grin Det blir vit mars för att kickstarta progress!

Vad är nytt på runkfronten här? Har ni skött er medan jag varit borta? Har forskningen sagt något nytt?

EDIT: Såg att tidigare rekordet var på 239 dagar minst när jag skrev senast 07-18-2013. Det ska vi fan slå nu! Det kommer ju dock ta fruktansvärt lång tid. 230 dagar ifrån det! Tongue
2014-03-09,23:40,
Inlägg: #1816
RE: Symptom utav att sluta runka!
Några tips? Klarat 10 dagar som längst. Försöker hålla mig sysselsatt hela tiden, lira gitarr. Hålla på med en kortlek mm.
2014-03-10,00:33,
Inlägg: #1817
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-09,23:40)B-MaN Skrev: Några tips? Klarat 10 dagar som längst. Försöker hålla mig sysselsatt hela tiden, lira gitarr. Hålla på med en kortlek mm.

ut och gamea
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-03-10,00:35,
Inlägg: #1818
RE: Symptom utav att sluta runka!
(2014-03-09,23:40)B-MaN Skrev: Några tips? Klarat 10 dagar som längst. Försöker hålla mig sysselsatt hela tiden, lira gitarr. Hålla på med en kortlek mm.

Det är just det som är kraften bakom nofap.

Har nyss lyssnat igenom sexuella kapitlet i Think and Grow Rich där författaren
berättar att alla framgångsrika män blir oftast det vid åldern 40, just för att de har
då lärt sig att kontrollera sin sexuella energi (kåthet/lust/sexdrift/osv) till att vara
produktiv/sysselsatt istället för att bara runka å knulla å sen inte göra nått annat.

Jag minns när jag var 16 år å yngre (jag börja fappa först när jag var 16yo, 4
real). Då var jag sjukt produktiv å aktiv, när jag väl börja fappa dagligen så blev
jag inte lika kreativ, produktiv osv på samma sätt. Snarare hade jag lättare för
att vara lat för om jag kunde uppfylla livets mening framför burken, why do act?

Så för att refrejma det du sa om "försöker hålla dig sysselsatt", du "försöker
omdirigera din sexuella energi du får från nofap till produktiva saker som kmr
gynna dig i längden som gym, hälsosam kost, hälsosam sömn, knyta sociala
kontakter för jobb, fester, träffa tjejer osv". Tänk så med nofap; omdirigera din
kåthet till långsiktig produktivitet ist för kortsiktig undanflykt från tjejer! ;-P

Just my tip.
2014-03-10,00:59,
Inlägg: #1819
RE: Symptom utav att sluta runka!
Jag skulle säga tvärtom och håller med russell. Antar att du hänger på det här forumet för att bli bra med chicks, så använd energin till att approacha tjejer. Enda sättet att bli bra är ju som bekant att träna på det.
2014-03-11,17:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-11,17:10 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #1820
RE: Symptom utav att sluta runka!
Mer om dopamin, här i kontexten av sockerätande:

Citat:When you eat something loaded with sugar, your taste buds, your gut and your brain all take notice. This activation of your reward system is not unlike how bodies process addictive substances such as alcohol or nicotine -- an overload of sugar spikes dopamine levels and leaves you craving more. Nicole Avena explains why sweets and treats should be enjoyed in moderation.

Will To Power.

Winning Beats The Game.



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Symptom av att duscha kallt Entreprenören 35 26,697 2015-06-21,21:56
Senaste inlägg:: Rednales

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 71 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}