LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur slutar man vara självcentrerad?
2014-02-25,16:51,
Inlägg: #1
Hur slutar man vara självcentrerad?
Tror jag är rätt självisk av mig, inte på ett materiellt sätt men mer själsligt eller något. Frågar nån mig om pengar så är de klart jag lånar ut eller bjuder på e macka men kommer jag in i ett rum tex så kickar smygsocialfobin i och jag väntar på att nån ska ta kontakt med mig, och när nån gör de är jag kort och vet inte vad jag ska säga. Förr va jag mer öppen social, varm alpha. Det som hänt i livet har format mig till kall alpha och eftersom jag aldrig får nån kommentar på mitt beteende så frågade jag min syrra, hon sa att jag tänker för mycket på mig själv, vilket man ska göra men då gäller de att göra något med sina tankar också.

Vill bli av med denna skiten och är jävligt inställd på att göra en breeed förbättring denna veckan i skolan. De är bara att de är tomt i skallen när jag ska snacka med folk och blir lätt, inte nervös men samtalet rinner ut i sanden på nått sätt.

Hinner inte skriva mer nu, ska på körskola! Ha de gott
2014-02-25,19:56,
Inlägg: #2
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Låter lite som att du konverterat till en kall beta. Alltså skaffat ett väldigt stort ego som du inte vill förstöra genom att öppna upp dig med andra människor. Hur ofta går du ut och pushar?
2014-02-25,20:11,
Inlägg: #3
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Jag har svårt att öppna mig först, har förlorat mycket självförtoende och en bit av mig själv på vägen.

Om du menar ragga brudar så försöker jag nån gång ibland på krogen, men brukar lftast bara vara arrogant som fan och funkar de inte med "vill du ligga" (med andra ord) så struntar jag i de. Är nog nån sorts självförsvar för att inte bli avvisad. Brudar går förbi och drar i mig aggressivt på krogen(tar sig in i min verklighet) för jag har nog varit och är rätt aggressiv av mig utan att ens märka de, har förändrats mycket på 3 år som har format mig utan att jag märkt av det.
Skulle inte se mig som beta, eftersom de är något man föds till men har blivit inåtvänd och fientlg för de känns som människor tänker illa om mig eller vill illa undermedvetet(dålig självkänsla?)
2014-02-25,21:16,
Inlägg: #4
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
(2014-02-25,20:11)Ballin Skrev: Jag har svårt att öppna mig först, har förlorat mycket självförtoende och en bit av mig själv på vägen.

Om du menar ragga brudar så försöker jag nån gång ibland på krogen, men brukar lftast bara vara arrogant som fan och funkar de inte med "vill du ligga" (med andra ord) så struntar jag i de. Är nog nån sorts självförsvar för att inte bli avvisad. Brudar går förbi och drar i mig aggressivt på krogen(tar sig in i min verklighet) för jag har nog varit och är rätt aggressiv av mig utan att ens märka de, har förändrats mycket på 3 år som har format mig utan att jag märkt av det.
Skulle inte se mig som beta, eftersom de är något man föds till men har blivit inåtvänd och fientlg för de känns som människor tänker illa om mig eller vill illa undermedvetet(dålig självkänsla?)

Kan vara det

Beta är inget man föds till man...



Haru slutat röka gräs? Jag blev/blir kallare på gräs, lite mindre social också och även mer ego.

Om du kör mindfullness med övningar som inriktar sig på empati så kommer du troligen märka skillnad fort!
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-02-25,21:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-25,21:32 av {2} Ballin.)
Inlägg: #5
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Yes, inte rökt på en månad. Eller jo jag rökte i helgen med mitt gamla gäng, blev helt "in the head" och kunde inte snacka med dom, dels för att de finns förflutet som vi ej snackat om och weed har en deprimerande effekt på mig nu för tiden.

Ska testa mindfulln3ss har grejjat lite med de tidigare

(2014-02-25,21:32)Ballin Skrev: Yes, inte rökt på en månad. Eller jo jag rökte i helgen med mitt gamla gäng, blev helt "in the head" och kunde inte snacka med dom, dels för att de finns förflutet som vi ej snackat om och weed har en deprimerande effekt på mig nu för tiden.

Ska testa mindfulln3ss har grejjat lite med de tidigare

Har du nå fet länk med empati ?
2014-02-26,16:55,
Inlägg: #6
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Hur slutar man vara självcentrerad; enkelt, börja fråga mer saker om andra, lägg in kommentarer om andra som är positiva, prata inte om dig själv om ingen frågar. Enkelt förstått på 2 dagar

Börjar ta självutvecklingen seriöst nu o d e nice
2014-02-28,21:41,
Inlägg: #7
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Självcentrerad skall man inte sluta vara. Däremot är det en dum kombination att vara självcentrerad och ha låg självkänsla.

Ge värde. Var trevlig. Ta inte skit. ---> Profit.
2014-02-28,21:48,
Inlägg: #8
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Yessir, har gjort framsteg i måendet genom att sluta vara egoistisk och tro att alla ens egna problem är värre än andras. Lätt att man hamnar i en depression och det blir en ond cirkel.
2014-03-01,00:10,
Inlägg: #9
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Först och främst verkar det som om du har fått en mer öppen inställning vilket är bra.

Jag känner inte dig men sättet du beskriver din situation har förändrats och det verkar som om du gått från att tro att alla andra är felet till att tro att du är problemet. Däremot kan jag bara konstatera en förändring, inte om den är positiv eller negativ. Min magkänsla säger att det är negativ förändring men samtidigt har du tidigare sagt att du bränt polare och egentligen inte har någon.

Jag tror inte du är självcentrerad i ordets rätta benämning. Någon som är alldeles för fokuserad på sig själv ser bara livet från sitt perspektiv och kan inte relatera till andra. De väntar egentligen bara sin på tur att prata om sig själv medan motpartens ord glider ut ur andra örat. Jag tror snarare du menar att du är alldeles för självmedveten. Du kanske har börjat tänka alldeles för mycket på vad du vill bli att de allra mest grundläggande sakerna i livet känns som ett problem. Att du inte har något att säga beror förmodligen på att du oroar dig om vad omgivningen tycker och tänker.

Detta är ett stort problem för folk som börjar med "game". När man blir alldeles för medveten om vad man gör, samtidigt som man försöker ändra hela sitt beteende i syfte att få nya, specifika reaktioner från omgivningen. Jag upplevde ungefär detsamma när jag skulle gå match i boxning. Från och med att jag lärde mig stå hade jag tränat och var bäst på träning (casanovalounge). Jag kände mig som en förlängning av Tyson och Ali i samma kropp (hemma i datorstolen). När det var dags för match frös jag totalt (att öppna på klubben). När klockan slog undrade jag om jag verkligen var naturlig southpaw (vad ska man säga?). Slår man vänsterkrok med vänsterhand (hur kysser man)? Efter att ha gått första ronden fick jag en örfil och en ursinnig tränare som sa att jag skulle sluta tänka. Gick ut, blev knappt träffad under andra ronden och vann på teknisk knockout i tredje.

Blev ett alldeles för långt inlägg men min poäng är att hela det sociala spelet handlar om att släppa bilden man har av sig själv och bara hänga med, typ som när man blir tagen en våg i havet. Det är enkelt när man pratar med sin syrra som älskar en oavsett, utmaningen kommer när man står inför tio pers vars känslor kring dig inte är lika karvad i sten. Det handlar inte om att inte bry sig, snarare att bara lära sig skita i att försöka leva upp till något. Du är som du är, lever du ut din personlighet är du unik, speciellt eftersom så få vågar göra det.

Jag har haffat några av de snyggaste tjejerna jag har legat med när jag har mått som allra sämst. Ett intensivt självhat som gjorde att jag blev mer genuin än någonsin.

Sluta försöka imponera, var dig själv och prata med tjejer. Det är okej att inte hålla låda vid varenda tillställning.
2014-03-01,00:42,
Inlägg: #10
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Min verklighet blir bättre och bättre med tiden, självkänslan och tilliten byggs upp fast den är nog jävligt svajjig jämfört med en "normal" standard setting hos en människa.
Har skaffat mig lite nya polare, lagt gammal skit bakom mig och håller på att packa ner de i ryggsäcken.
Jag tror många, väldigt många är för självmedveetna men deras syn på saker är så "som de ska va" enligt pushandet från sociala nätverk, polare, föräldrar. Jag har inte haft den "stöttningen" på ett bra tag utan mer varit självdestruktiv, och format min egen uppfattning (negativ) till verkligheten. Nu har jsg fått en positivare syn på livet och framtiden, kan lita 40%(?) på (2?) personer. Ser ljusare på livet och vill bli den starkaste mig själv, uplöeva massa skit med mer. Några månader tillbaka sket jag i vilket, skulle lika väl kunnat tatt en OD..

Men som du säger, man tror att man kan "ändra på allt på en dag" men i verkligheten så krävs det mer äm så

Min situation har gjort att jag gått från självsäker, allt vad de innebär, bra liv relationer skön snubbe till extremfall hos snuten
2014-03-01,01:48,
Inlägg: #11
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
När Rom brinner bryr man sig inte om att restaurera statyerna..

När jag hamnar i knipor eller känner att allt rasar samman så gäller det att prioritera. Kanske det viktigaste just nu inte är att gå ut varje kväll 3 ggr i veckan och pusha, utan att jobba och få vardagen att gå runt? Själv brukar jag falla tillbaka till att fokusera på pengar och träning när det känns som allt rasar, sen löser man resten efter hand.

Baby steps brukar vara en bra inställning, träning och bra kost löser många problem per automatik.
2014-03-01,01:56,
Inlägg: #12
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Lägenhet som gäller nu, pengar till att kunna dra nånstans och inner game runka ett tag!
Har blivit en del utgång det sista,dagen efter ångrar man pengarna man kastat. Inte ens värt det där jag bor.

Tnx, du är vad du äter hah
2014-03-01,05:01,
Inlägg: #13
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
(2014-03-01,00:10)Vetinte Skrev: Först och främst verkar det som om du har fått en mer öppen inställning vilket är bra.

Jag känner inte dig men sättet du beskriver din situation har förändrats och det verkar som om du gått från att tro att alla andra är felet till att tro att du är problemet. Däremot kan jag bara konstatera en förändring, inte om den är positiv eller negativ. Min magkänsla säger att det är negativ förändring men samtidigt har du tidigare sagt att du bränt polare och egentligen inte har någon.

Jag tror inte du är självcentrerad i ordets rätta benämning. Någon som är alldeles för fokuserad på sig själv ser bara livet från sitt perspektiv och kan inte relatera till andra. De väntar egentligen bara sin på tur att prata om sig själv medan motpartens ord glider ut ur andra örat. Jag tror snarare du menar att du är alldeles för självmedveten. Du kanske har börjat tänka alldeles för mycket på vad du vill bli att de allra mest grundläggande sakerna i livet känns som ett problem. Att du inte har något att säga beror förmodligen på att du oroar dig om vad omgivningen tycker och tänker.

Detta är ett stort problem för folk som börjar med "game". När man blir alldeles för medveten om vad man gör, samtidigt som man försöker ändra hela sitt beteende i syfte att få nya, specifika reaktioner från omgivningen. Jag upplevde ungefär detsamma när jag skulle gå match i boxning. Från och med att jag lärde mig stå hade jag tränat och var bäst på träning (casanovalounge). Jag kände mig som en förlängning av Tyson och Ali i samma kropp (hemma i datorstolen). När det var dags för match frös jag totalt (att öppna på klubben). När klockan slog undrade jag om jag verkligen var naturlig southpaw (vad ska man säga?). Slår man vänsterkrok med vänsterhand (hur kysser man)? Efter att ha gått första ronden fick jag en örfil och en ursinnig tränare som sa att jag skulle sluta tänka. Gick ut, blev knappt träffad under andra ronden och vann på teknisk knockout i tredje.

Blev ett alldeles för långt inlägg men min poäng är att hela det sociala spelet handlar om att släppa bilden man har av sig själv och bara hänga med, typ som när man blir tagen en våg i havet. Det är enkelt när man pratar med sin syrra som älskar en oavsett, utmaningen kommer när man står inför tio pers vars känslor kring dig inte är lika karvad i sten. Det handlar inte om att inte bry sig, snarare att bara lära sig skita i att försöka leva upp till något. Du är som du är, lever du ut din personlighet är du unik, speciellt eftersom så få vågar göra det.

Jag har haffat några av de snyggaste tjejerna jag har legat med när jag har mått som allra sämst. Ett intensivt självhat som gjorde att jag blev mer genuin än någonsin.

Sluta försöka imponera, var dig själv och prata med tjejer. Det är okej att inte hålla låda vid varenda tillställning.

Riktigt jävla bra skrivet.
2014-03-01,07:47,
Inlägg: #14
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
(2014-03-01,00:10)Vetinte Skrev: Först och främst verkar det som om du har fått en mer öppen inställning vilket är bra.

Jag känner inte dig men sättet du beskriver din situation har förändrats och det verkar som om du gått från att tro att alla andra är felet till att tro att du är problemet. Däremot kan jag bara konstatera en förändring, inte om den är positiv eller negativ. Min magkänsla säger att det är negativ förändring men samtidigt har du tidigare sagt att du bränt polare och egentligen inte har någon.

Jag tror inte du är självcentrerad i ordets rätta benämning. Någon som är alldeles för fokuserad på sig själv ser bara livet från sitt perspektiv och kan inte relatera till andra. De väntar egentligen bara sin på tur att prata om sig själv medan motpartens ord glider ut ur andra örat. Jag tror snarare du menar att du är alldeles för självmedveten. Du kanske har börjat tänka alldeles för mycket på vad du vill bli att de allra mest grundläggande sakerna i livet känns som ett problem. Att du inte har något att säga beror förmodligen på att du oroar dig om vad omgivningen tycker och tänker.

Detta är ett stort problem för folk som börjar med "game". När man blir alldeles för medveten om vad man gör, samtidigt som man försöker ändra hela sitt beteende i syfte att få nya, specifika reaktioner från omgivningen. Jag upplevde ungefär detsamma när jag skulle gå match i boxning. Från och med att jag lärde mig stå hade jag tränat och var bäst på träning (casanovalounge). Jag kände mig som en förlängning av Tyson och Ali i samma kropp (hemma i datorstolen). När det var dags för match frös jag totalt (att öppna på klubben). När klockan slog undrade jag om jag verkligen var naturlig southpaw (vad ska man säga?). Slår man vänsterkrok med vänsterhand (hur kysser man)? Efter att ha gått första ronden fick jag en örfil och en ursinnig tränare som sa att jag skulle sluta tänka. Gick ut, blev knappt träffad under andra ronden och vann på teknisk knockout i tredje.

Blev ett alldeles för långt inlägg men min poäng är att hela det sociala spelet handlar om att släppa bilden man har av sig själv och bara hänga med, typ som när man blir tagen en våg i havet. Det är enkelt när man pratar med sin syrra som älskar en oavsett, utmaningen kommer när man står inför tio pers vars känslor kring dig inte är lika karvad i sten. Det handlar inte om att inte bry sig, snarare att bara lära sig skita i att försöka leva upp till något. Du är som du är, lever du ut din personlighet är du unik, speciellt eftersom så få vågar göra det.

Jag har haffat några av de snyggaste tjejerna jag har legat med när jag har mått som allra sämst. Ett intensivt självhat som gjorde att jag blev mer genuin än någonsin.

Sluta försöka imponera, var dig själv och prata med tjejer. Det är okej att inte hålla låda vid varenda tillställning.

Så klockrent skrivet, ++++++++++++++
2015-11-04,19:21,
Inlägg: #15
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
(2014-03-01,00:10)Vetinte Skrev: Först och främst verkar det som om du har fått en mer öppen inställning vilket är bra.

Jag känner inte dig men sättet du beskriver din situation har förändrats och det verkar som om du gått från att tro att alla andra är felet till att tro att du är problemet. Däremot kan jag bara konstatera en förändring, inte om den är positiv eller negativ. Min magkänsla säger att det är negativ förändring men samtidigt har du tidigare sagt att du bränt polare och egentligen inte har någon.

Jag tror inte du är självcentrerad i ordets rätta benämning. Någon som är alldeles för fokuserad på sig själv ser bara livet från sitt perspektiv och kan inte relatera till andra. De väntar egentligen bara sin på tur att prata om sig själv medan motpartens ord glider ut ur andra örat. Jag tror snarare du menar att du är alldeles för självmedveten. Du kanske har börjat tänka alldeles för mycket på vad du vill bli att de allra mest grundläggande sakerna i livet känns som ett problem. Att du inte har något att säga beror förmodligen på att du oroar dig om vad omgivningen tycker och tänker.

Detta är ett stort problem för folk som börjar med "game". När man blir alldeles för medveten om vad man gör, samtidigt som man försöker ändra hela sitt beteende i syfte att få nya, specifika reaktioner från omgivningen. Jag upplevde ungefär detsamma när jag skulle gå match i boxning. Från och med att jag lärde mig stå hade jag tränat och var bäst på träning (casanovalounge). Jag kände mig som en förlängning av Tyson och Ali i samma kropp (hemma i datorstolen). När det var dags för match frös jag totalt (att öppna på klubben). När klockan slog undrade jag om jag verkligen var naturlig southpaw (vad ska man säga?). Slår man vänsterkrok med vänsterhand (hur kysser man)? Efter att ha gått första ronden fick jag en örfil och en ursinnig tränare som sa att jag skulle sluta tänka. Gick ut, blev knappt träffad under andra ronden och vann på teknisk knockout i tredje.

Blev ett alldeles för långt inlägg men min poäng är att hela det sociala spelet handlar om att släppa bilden man har av sig själv och bara hänga med, typ som när man blir tagen en våg i havet. Det är enkelt när man pratar med sin syrra som älskar en oavsett, utmaningen kommer när man står inför tio pers vars känslor kring dig inte är lika karvad i sten. Det handlar inte om att inte bry sig, snarare att bara lära sig skita i att försöka leva upp till något. Du är som du är, lever du ut din personlighet är du unik, speciellt eftersom så få vågar göra det.

Jag har haffat några av de snyggaste tjejerna jag har legat med när jag har mått som allra sämst. Ett intensivt självhat som gjorde att jag blev mer genuin än någonsin.

Sluta försöka imponera, var dig själv och prata med tjejer. Det är okej att inte hålla låda vid varenda tillställning.

Bra inlägg, ja.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-11-21,17:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-21,17:29 av {2} Roppe.)
Inlägg: #16
RE: Hur slutar man vara självcentrerad?
Jag blev nyfiken på hur det kommer sig att du känner dig tom gällande detta? finns det ett syfte kring det ? Smile

jag blev nyfiken på hur det kommer sig att du känner dig tom gällande detta? vad är syftet kring det ?

det jag brukar göra är att ställa mig frågan "varför?" enda tills jag kommer till ett genuint svar inne ifrån mig själv... tex jag skulle lämna ett cv på ett ställe tyckte om men jag kände att jag inte hade modet till det och att jag kan göra det nån annan gång istellet men just då konfronterade jag mig själv frågade jag mig själv.... " Varför har jag inte modet till att gå in och lämna in cv ? och svarade i min tanke för att jag kommer bli nervös... varför kommer jag bli nervös?,, för att jag tror att jag kommer att göra något fel som dom inte gillar.. varför tror jag att jag kommer göra fel? för att jag har massa tankar på hur dom kommer reagera ... varför har jag massa tankar på hur dom kommer reagera? .. för att jag är investerad i vad dom tycker och tänker... och så vidare och så vidare kom fram till slut att jag skulle tänka mer på vad jag vill göra istellet och vad jag tycker om och med det blir gladare i min aproatch med personen och ge ett ginuint intryck.... hoppas jag har gett ett bra exempel... ps: detta exempel är inte sant och är rent improvisrat för tillfället men jag hoppas att du har fått en bild på hur jag menar med grejen liksom Tongue


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  RSD alex slutar med PU Evilvalle 8 5,884 2015-01-19,19:31
Senaste inlägg:: illdan
  Ok att vara med polares gamla ligg? sjoggaa 13 6,087 2014-03-23,20:14
Senaste inlägg:: russel
  Kan tjejer vara som oss killar? Entreprenören 20 11,722 2014-01-20,15:49
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Det behöver inte vara svårare än så?! ONE one 0 890 2013-06-27,20:50
Senaste inlägg:: one
  rsd alex pratar om att vara ett "wreck" tay 3 1,815 2013-05-01,18:04
Senaste inlägg:: Madrock
  hahahaha snacka om att vara kylig! Beerpong 8 3,246 2013-01-31,15:19
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Att vara för attraktiv. illdan 14 5,107 2013-01-20,03:53
Senaste inlägg:: TobiasK
  ni med erfarenhet av att vara med tjejer med pojkvän Ragnarök 8 2,625 2012-08-10,08:55
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Hur needy får man vara om man har preselection? GBG 3 1,347 2012-07-13,20:26
Senaste inlägg:: Willson
  Hur ska man vara mot kompisars flickvänner? TheD 3 1,128 2012-06-24,00:22
Senaste inlägg:: Madrock

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}