LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad är maskulint?
2012-02-29,00:53,
Inlägg: #21
Vad är maskulint?
Viljestyrka, handlingskraft, målmedvetenhet och mental stabilitet. Att veta vad man vill och var man är på väg.

Vidare brukar man säga att män är resultatsorienterade medans kvinnor är mer intriktade på processen, dom låter sig absorberas av omgivningen och de känslor dom känner just nu i varje given stund. Det är därför adhd-partytjejer beter sig som nattfjärilar som drar sig till det starkaste ljuset som stimulationszombies på nattklubben.

Som Julien säger, du går in och GER tjejerna en verklighet som dom sugs in i, hon kommer sätta upp hinder som du ej låter dig påverkas av medans du fortsätter att bombardera henne med din verklighet, tills hon underkastar sig och accepterar den, då kliver hon på ditt skepp och kan bara njuta av att få följa med. Att ha intent är att vara klar i skallen och veta vad man vill utan tvivel och andra skräptankar. Ju "renare" sinne du har desto mer sugs hon in.

Lättare sagt än gjort dock.
2012-02-29,00:59,
Inlägg: #22
Vad är maskulint?
slyngel Skrev:Viljestyrka, handlingskraft, målmedvetenhet och mental stabilitet. Att veta vad man vill och var man är på väg.

Vidare brukar man säga att män är resultatsorienterade medans kvinnor är mer intriktade på processen, dom låter sig absorberas av omgivningen och de känslor dom känner just nu i varje given stund. Det är därför adhd-partytjejer beter sig som nattfjärilar som drar sig till det starkaste ljuset som stimulationszombies på nattklubben.

Som Julien säger, du går in och GER tjejerna en verklighet som dom sugs in i, hon kommer sätta upp hinder som du ej låter dig påverkas av medans du fortsätter att bombardera henne med din verklighet, tills hon underkastar sig och accepterar den, då kliver hon på ditt skepp och kan bara njuta av att få följa med. Att ha intent är att vara klar i skallen och veta vad man vill utan tvivel och andra skräptankar. Ju "renare" sinne du har desto mer sugs hon in.

Lättare sagt än gjort dock.

Yep, true true
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-29,22:09,
Inlägg: #23
Vad är maskulint?
Återigen. Finns det något sätt att bli mer "action" socialt? Mer prosocial? Mer fartyg å mindre hav?
2012-02-29,22:38,
Inlägg: #24
Vad är maskulint?
Ptja, ta mer risker, pusha din comfort zone, försök att minska glappet mellan tanke och handling. Kasta dig in i situationer. Handla.
2012-03-01,23:04,
Inlägg: #25
Vad är maskulint?
Det låter jättebra. Men socialt?

Det jag kan komma på är:
- Att komma på samtalsämnen (styra samtalen).
- Att alltid få sin vilja igenom
2012-03-02,00:14,
Inlägg: #26
Vad är maskulint?
Som sagt:

Ta mer risker, pusha din comfort zone och minska glappet mellan tanke och handling = brutal ärlighet, tycker du någon har en idiotisk åsikt säg det, ta upp saker som du vet kan vara kontroversiella, våga riskera att du blir impopulär och stöter bort folk, ha starka åsikter och stå för dom, våga vara "polariserande", avbryt folk om du tycker dom snackar om oväsentligheter, riskera att vara lite bufflig.Ta mer plats, prata om det DU tycker är intressant, osv.

Sen tycker jag det ligger väldigt mycket i "the way you do anything, is the way you do everything". Ju mer du äger i andra områden av ditt liv desto mer kommer du öppna upp dig och våga ta för dig socialt.
2012-03-02,15:03,
Inlägg: #27
Vad är maskulint?
Alltså, som de sagt. Man= Action.

Det betyder att du gör vad du vill utan att hela tiden försöka anpassa dig till omgivningen.
Allt du gör kommer inifrån. Du är som musiken, du strömmar ut vare sig någon lyssnar eller inte. Du är solen.
DU gör saker bara för att du vill, medans andra gör saker för att t ex försöka få ett "resultat". Du snackar om Pippi, bara för du gillar Pippi, skrattar folk så "ser" du inte ens det och fortsätter. Det är inte ens att "ignorera". Du ser inte. Och till slut dras de in i din reality. Not that it matters anyway, PIPPI IS THE SHIT~

Egenskaper, HÖG non needyness, unreactive, chill, lugn, likgiltig, och väldigt expressive.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-02,15:46,
Inlägg: #28
Vad är maskulint?
Generellt sett är det en sak att leda/föra/bestämma men det är ju meningslöst om man inte är kapabel till få människor att följa. Jag tycker att en riktig man är en ledare och en riktig ledare har följare. Jag är bara lite orolig att vissa kommer ta detta till sig helt okalibrerat. Vem har inte stött på dudes som bufflar sig in i konstellationer, försöker ta kommandot men alla blir bara irriterade.
2012-03-02,16:01,
Inlägg: #29
Vad är maskulint?
villemannen Skrev:Generellt sett är det en sak att leda/föra/bestämma men det är ju meningslöst om man inte är kapabel till få människor att följa. Jag tycker att en riktig man är en ledare och en riktig ledare har följare. Jag är bara lite orolig att vissa kommer ta detta till sig helt okalibrerat. Vem har inte stött på dudes som bufflar sig in i konstellationer, försöker ta kommandot men alla blir bara irriterade.

Lycka till att utvecklas inom pick-up utan att folk kommer störa sig på dig...
2012-03-02,16:28,
Inlägg: #30
Vad är maskulint?
slyngel Skrev:Lycka till att utvecklas inom pick-up utan att folk kommer störa sig på dig...

Visste efter jag postat att det här skulle komma. Glömde gardera mig. Men jag håller helt med dig! Folk kommer alltid störa sig på en oavsett vad man gör dessutom. Klart man måste pusha! Smile
2012-03-02,17:25,
Inlägg: #31
Vad är maskulint?
villemannen Skrev:Visste efter jag postat att det här skulle komma. Glömde gardera mig. Men jag håller helt med dig! Folk kommer alltid störa sig på en oavsett vad man gör dessutom. Klart man måste pusha! Smile

Jo, jag förstår vad du menar. Alla har vi nog träffat människor som bara är FÖR mycket, som inte känner av läget och kör på som ångvältar oavsett feedback. Att vara oreaktiv är bara ena sidan av myntet, självklart behövs social intelligens också. Många som kommer in i pick-up är lite mesiga (mig själv inkluderad) och att vara ett pain in the ass till och från är ett nödvändigt ont om man ska börja ta mer plats. För att bli kongruent med ett beteende som ligger långt ifrån din nuvarande beteende så måste du gå igenom en period där du är inkongruent, tror inte det finns någon väg runt det.

Tror dock RSD har gjort en miss i hur dom lär ut detta, vet själv att jag missuppfattat en del kring det här med att vara oreaktiv vs responsiv, att vara unapologetic, beastmode osv. Var på Jeffys Hotseat där det var massa infieldvideos med honom och Tyler. En av dom saker som gjorde mig mest förvånad var hur Jeffy hanterade tjejer när dom blev förolämpade eller obekväma, han tog ett steg tillbaka och sa sorry osv, han var bra mycket mjukare och mer flexibel än det intrycket jag fått från hans tidigare material.

Hela poängen är dock att man inte låter sig internt rubbas, det är ens yttre handlingar som är flexibla för att man inte bara ska köra över folk.
2012-03-04,12:31,
Inlägg: #32
Vad är maskulint?
Lol. Du har kontroll issues och är säkert frame beroende.

Do not stand in front of me, I might not follow.
Do not stand behind me, I might not lead.
Just stand beside me as a friend.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-04,13:28,
Inlägg: #33
Vad är maskulint?
Vem syftar du på?
2012-03-05,03:05,
Inlägg: #34
Vad är maskulint?
Tycker att musketörerna i "De tre muskötererna" (från 2011) är jävligt maskulina. Även tillgrabben är maskulin om än lite mindre.

Någon som tycker lika/annorlunda?
2012-03-05,18:52,
Inlägg: #35
Vad är maskulint?
Hankmoody : visa och visa.. lättast är ju att inte bry sig så visas det som av sig självt Big Grin
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-03-05,21:54,
Inlägg: #36
Vad är maskulint?
[video=youtube;NA_uIm_a8w8]http://www.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8[/video]

Alltså denna snubben. Manlig vetefan, men vilken FRAME!
2012-03-06,00:29,
Inlägg: #37
Vad är maskulint?
Han har fan inte alla hästar i stallet asså...
2012-03-16,09:16,
Inlägg: #38
Vad är maskulint?
http://www.wikihow.com/Be-Manly

Detta tkr jag låter väldigt rimligt. Titta in den. Säg vad ni tkr Smile
2012-03-21,14:16,
Inlägg: #39
Vad är maskulint?
Mössan Skrev:http://www.wikihow.com/Be-Manly
"Roam the wild, shoot buffalo"

FUCK YEAH
[SIZE="1"]Core of R.U.L.E[/SIZE]
2012-03-21,23:59,
Inlägg: #40
Vad är maskulint?
Sparris: Du läste igenom det BARA för att hitta nåt att klanka ner på va? Smile


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}